Gara Arad a fost dată în folo­sință în anul 1911. După un secol, s-a trecut la o schimbare radicală a acestui obiectiv. Practic, stația CFR a fost modernizată între 2012 și 2016, printr-un proiect realizat cu fonduri europene nerambursabile. Costurile pentru aducerea la standardele actuale au fost de peste 300 de milioane de lei, adică peste 70 milioane de euro. La executarea contractului, adică la „cașcaval” au ajuns doar consorții, cu sediul firmei mamă în… Vechea Europă. Dar, se pare, cel puțin după întârzierile succesive, că aceste celebre și cu bun renume companii au „învățat” repede românește. Momentul recep­ției finale a lucrărilor a fost în iunie 2016, iar Gara Arad era cea mai modernă din România. Asta, cel puțin din punctul de vedere al valorii investițiilor. Nu suntem specialiști în domeniu, însă discutând cu persoane avizate în domeniu, acestea puneau sub semnul înterbării soluția de tip pasarelă, cu scări rulante, lifturi. În două cuvinte: complicație tehnică și costuri mărite. Asta în condițiile în care existau pasaje subterane, care ar fi putut fi modernizate cu cheltuieli semnificativ mai mici. Alții chiar au contestat și alegerea tipului de scări rulante, care nu ar fi cele mai potrivite pentru un trafic foarte intens și, mai ales în condiții de variații de temperatură. Drept urmare aceste scări rulante au suferit mai multe defecțiuni. Asta în condițiile în care au fost nou-nouțe, iar de la inaugurare nu au trecut decât doi ani și un pic. Acum, în acest sfârșit de săptămână, un cititor fidel ne-a semnalat situația. „Iar s-au oprit scările rulante. Nu de mult au mai fost scoase din uz. Nu trece o lună, fără vreo defecțiune”, ne-a spus. C.P. La fața, locului situația a fost exact așa cum ne-a fost relatată. Adică scările rulante erau în… pauză. În holul central ele nu func­ționau pe sensul de urcare. Însă, la capăt aveau o foaie lipită, pe care scria: „Scările rulante din holul central au fost scoase din func­țiune până la remediere din motive tehnice”. Sigur, mai sunt și lifturi, însă acestea nu sunt tocmai foarte rapide. Așa că, mulți călători au preferat să urce treptele pe jos și cu bagajele în spate. Ceea ce nu este tocmai plăcut… când mai te și grăbești la tren.
Din fericire, ieri, înspre seară, scările au fost puse în funcţiune.

Recomandările redacției