Plimbările lungi şi exerciţiile fizice sunt secretul sănătăţii la peste
70 de ani, se arată într-un studiu publicat de tabloidul britanic The Sun, scrie Click.
Plimbările lungi, secretul tinereţii la bătrâneţe
Cercetătorii au descoperit că persoanele de peste 70 de ani care au inclus în rutina zilnică exerciţii sportive uşoare şi plimbări lungi au o imunitate mai puternică, o minte mai limpede şi memorie bună.
Activitatea are rolul de a regla nivelul de zahăr din sânge, de a reduce nivelul de colesterol, de a stimula oxigenarea creierului şi a organelor interne. Cercetătorii englezi au descoperit că 60% dintre persoanele de peste 70 de ani care fac mişcare răcesc mai rar în sezonul rece, au rezultate mai bune la testele cognitive şi au o stare de spirit pozitivă.
Ce nu trebuie să ne lipsească din farfurie?
Cercetătorii englezi spun că vitamina P (compuşii naturali numiţi flavonoide) are un rol în lupta infecţiilor şi se obţine din uleiul de măsline, ceapă, afine, struguri, roşii, vin roşu, soia şi lămâie. Pentru a avea vitamina A şi antioxidanţi trebuie să mâncăm spanac, varză kale, varză de Bruxelles şi broccoli.
Sulful este un mineral esenţial pe care corpul nu îl poate produce singur şi care se găseşte în usturoi, conopidă, varză, ouă, lactate, nuci şi seminţe. Ciupercile sunt bogate în fitonutrienţi şi au puterea de a lupta contra infecţiilor şi de a stimula sistemul imunitar. Andivele, ridichile, ghimbirul şi coaja de lămâie echilibrează nivelul zahărului din sânge şi ajută sistemul imunitar în cazul unor infecţii severe care au tendinţa de a se propaga în organism.

Recomandările redacției