Deoarece duminică, 06.12.2020, vor avea loc alegeri parlamentare, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad și cele 19 Servicii locale de evidență a persoanelor de pe raza județului, respectiv, mun. Arad, orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș și comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu și-au adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât să asigure deservirea cât mai promptă în activitatea de eliberare a actelor de identitate, a tuturor cetățenilor, cu sau fără programare prealabilă, telefonică sau online.

În acest context, toate Serviciile de evidență a persoanelor de pe raza județului își vor desfășura activitatea atât sâmbătă 05 decembrie în intervalul orar 8.00 – 16.00, cât și duminică 06 decembrie în intervalul orar 7.00 – 21.00.

Întrucât, potrivit art. 4 alin. (5) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 actele de identitate emise de autoritățile publice cărora le-a expirat termenul de valabilitate începând cu data de 01.03.2020 își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de urgență/alertă precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări, cetățenii care nu mai dețin acte de identitate în baza cărora pot exercita dreptul constituțional, pot solicita Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor de la locul de domiciliu, eliberarea unui nou document de identitate.

În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărții de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărți de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă acestea nu constituie și documente de călătorie.

Recomandările redacției