Spălătoriile auto de tip self service au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, tot mai mulţi şoferi preferând această variantă atunci când trebuie să îşi spele maşina. Problemele încep însă să apară atunci când vine vorba despre spălarea corectă a unei maşini într-o astfel de spălătorie.
Deşi poate că nu mulţi conştientizează acest lucru, trebuie să vă avertizăm de la bun început că pot apărea probleme serioase în cazul în care maşina nu este spălată în mod corespunzător.
Mai exact, pot fi provocate daune atât lacului, cât şi culorii, ceea ce cu siguranţă că nimeni nu îşi doreşte! Nu vrem însă să vă speriem, procesul de spălare a unei maşini în cadrul unei spălătorii auto de tip self service nu este totuşi atât de complicat! Trebuie însă să acordaţi atenţie anumitor aspecte despre care vom vorbi în rândurile următoare.
În primul şi primul rând, o spălătorie auto de tip self service este de cele mai multe ori suficient de bine dotată cu tot ceea ce ai nevoie pentru a-ţi curăţa singur maşina, aşa că nu ai de ce să îţi faci griji din acest punct de vedere.
Apoi, dacă tot vorbim despre avantajele de care se bucură o spălătorie auto de tip self service nu putem să nu aducem aminte preţurile. Pentru o spălare vei plăti în jur de 10 – 15 lei față de 30-35 de lei la spălătoriile clasice. Pe lângă faptul că vei face economii, înveţi şi cum să îţi speli maşina în mod corect. În plus, nu trebuie să uităm că la o spălătorie clasică trebuie să lăsăm de fiecare dată şi un bacşiş, aşa că preţul la o spălătorie de tip self service devine practic şi mai mic!
Tot la acest capitol al avantajelor mai putem spune că aceste spălătorii sunt disponibile non-stop de cele mai multe ori, aşa că nu vei mai fi nevoit să îţi faci programul în funcţie de această sarcină.
Cele mai multe spălătorii de tip self service au următoarele opţiuni: spălare, spumare, ceruire, clătire cu osmoză şi spălare jante/roţi. Totuşi, aşa vei învăţa cum să îţi speli maşina în mod corect.
Întreg procesul debutează cu operaţiunea de pre-spălare. Mai exact, cu ajutorul lancei cu presiune vei curăţa murdăria de pe maşină şi vei pregăti suprafaţa pentru următoarea operaţiune. Mergem aşadar mai departe către spălarea cu spumă activă sau cu şampon auto.
Trebuie să acoperi bine întreaga suprafaţă a maşinii cu soluţia de curăţare, de sus în jos. Ca să te asiguri că acoperi întreaga suprafaţă a maşinii poţi trece de câteva ori peste întreaga suprafaţă. Urmează apoi clătirea, acolo unde poţi folosi butonul de spălare sau clătirea cu osmoză. Asigură-te că ai clătit bine detergentul de pe maşină, trecând cu jetul de apă de mai multe ori peste întreaga suprafaţă a maşinii.
Clătirea trebuie realizată destul de rapid, specialiştii recomandând ca spuma activă să nu rămână mai mult de 1 – 2 minute pe suprafaţa maşinii, aceasta afectând lacul şi culoarea maşinii. Nu țineți niciodată pompa cu jetul de apă foarte aproape de caroseria mașinii astfel riscați deterioararea vopselei sau a lacului, de asemenea riscați să stricați senzorii de parcare la mașinile care au asemenea dotări.
În cele din urmă poţi opta şi pentru ceruirea maşinii. Prin această operaţiune îţi vei acoperi maşina cu un strat foarte fin de ceară, care va acţiona în cele din urmă ca şi protector al vopselei. După ce ai aplicat ceară este important să clăteşti maşina cu apă osmozata pentru a evita apariţia petelor pe maşină.
Ultimul pas este reprezentat de ştergerea maşinii, în acest fel fiind îndepărtate acele urme deranjante care pot fi observate foarte uşor pe o maşină abia spălată, mai ales dacă aceasta este de culoare închisă.

Recomandările redacției