Viaţa cotidiană vine cu din ce în ce mai multe provocări, iar stresul, agitaţia şi oboseala nu întârzie să îşi facă simţită prezenţa în vieţile noastre. Dincolo de remediile medicamentoase, poţi apela şi la soluţii naturale care să te scoată din stresul şi agitaţia de zi cu zi, să îţi ofere un somn odihnitor şi să te ajute să îţi calmezi stările de nervozitate.
Aşadar, dacă simţi că pe zi ce trece reuşeşti cu greu să îţi stăpâneşti aceste stări de agitaţie şi de nervozitate, îţi recomand păducelul, ciuboţica-cucului, sunătoarea, teiul, lavanda şi talpa-gâștii.
Rădăcina de valeriană
Valeriana este unul dintre cele mai utilizate remedii împotriva anxietăţii şi este utilizată şi ca sedativ al sistemului nervos. Este un remediu utilizat, de asemenea, pentru ameliorarea tulburărilor de ritm cardiac, adică a palpitaţiilor, dar şi pentru calmarea crampelor digestive. Se administrează câte un vârf de cuţit de pulbere de rădăcină uscată de trei ori pe zi.
O singură linguriţă de rădăcină pulbere este suficientă pentru a prepara o cană de infuzie de valeriană, iar recomandarea este ca aceasta să fie consumată seara, înainte de culcare, ca remediu împotriva insomniei. Pe de altă parte, tinctura de valeriană se prepară din 20 de grame de rizomi şi rădăcină şi 100 ml de alcool mai tare, la 70 de grade. Amestecul se macerează timp de 8 zile şi se administrează nu mai mult de 15-20 de picături amestecate cu apă de trei ori pe zi. Important este ca ultimă doză să fie administrată seara, înainte de culcare. Ca şi în cazul remediilor prezentate anterior, dacă urmează să pleci la drum cu maşina, este indicat să nu consumi remedii pe bază de valeriană măcar cu o oră înainte.
Ceai de passifloră
Passiflora conţine în fructele sale mai multe substanţe active care acţionează ca un calmant al stărilor de soriginte nervoasă, cum sunt agitaţia, palpitaţiile, iritabilitatea şi angoasa. Aceste substanţe ameliorează simptomele neplăcute din menopauză, dar şi pe cele din sindromul premenstrual şi ajută la ameliorarea tulburărilor gastro-intestinale, mai ales când acestea apar pe fond nervos.
Totodată, extractele de passifloră au efect antispasmodic şi sunt utilizate în crizele de astm, fără ca efectul de sedare să fie puternic. Este important să urmezi o cură de cel puţin o lună, respectând dozele indicate pe ambalajul produselor pe care le poţi găsi în farmaciile naturiste.
În altă ordine de idei, dacă te confrunţi cu o serie de dureri localizare în diferite părţi ale corpului, le poţi ameliora tot cu ajutorul remediilor naturale, cele mai recomandate fiind cătuşnica şi arnica.
Tinctura de arnică
Despre arnică se ştie că are efect analgezic, că moderează activitatea centrilor nervoşi superiori şi că acţionează ca un sedativ. Tinctura se prepară din 10 grame de inflorescenţe uscate şi 100 ml de alcool de 70 de grade, care se lasă la macerat timp de 8 zile.
Tinctura se administrează câte 20-25 de picături, în puţină apă, de două ori pe zi, pentru efectele sedative, dar şi ca adjuvant în spasmele vasculare. Tratamentul pe termen lung poate produce o serie de dermatite. Trebuie să mai ştii că în doze mari, arnica este toxică şi are efecte para­lizante.
Cătuşnica este un sedativ şi un antispastic natural. Este un remediu recomandat mai ales pentru ameliorarea insomniilor şi a crampelor stoma­cale. Infuzia se obţine dintr-o lingură de plantă uscată şi o cană de apă. Se administrează 2-3 căni în fiecare zi.
Tinctura se prepară din 20 de grame de plantă şi 100 ml de alcool de 70 de grade. Se admi­nistrează nu mai mult de 25 de picături în puţină apă, de trei ori pe zi, efectele fiind similare infuziei. Şi în acest caz este important să nu fie depăşită doza recomandată.
Sursa: cumsa.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Recomandările redacției