O strategie importantă a Consiliului Județean Arad o reprezintă crearea de șosele de centură și scoaterea traficului greu din unele orașe ale județului.

„Dorim decongestionarea traficului din majoritatea localităților mari ale județului Arad, căutăm variante și, de asemenea, fonduri pentru a realiza cât mai multe șosele ocolitoare. Am început cu Ineul, continuăm cu Chișineu-Criș și Curtici, iar în perspectivă sunt municipiul Arad, orașul Lipova, cât și majoritatea localităților de pe traseul Arad-Oradea, prin construirea drumului expres Arad-Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Astfel, prima șosea de centură din județul Arad, exceptând municipiul, a fost realizată la Ineu, din fonduri europene, lucrare inaugurată în 2010. Centura ocolitoare este de 4,1 kilometri, cu o valoare de 14 milioane de lei (plus TVA). În prezent, prin programul transfrontalier INTEREG Ro-Hu, sunt în execuție alte două centuri ocolitoare, ale orașelor Curtici și, respectiv, Chișineu-Criș.

La Curtici, șoseaua de centură este realizată în parteneriat cu Primăria Curtici, lungimea acesteia fiind de 7,3 kilometri, cu o valoare eligibilă de 4,1 milioane de euro. Chișineu-Criș va beneficia, de asemenea, de scoaterea traficului greu din oraș, prin modernizarea drumului Socodor-Nădab, pentru cei care tranzitează județul nostru dinspre vama Vărșand spre Arad. Reamintim că drumul Socodor-Nădab, constituie prima parte a șoselei de centură a orașului Chișineu Criș și va scoate traficul greu din oraș, pe relația Nădab-Vama Vărșand. Tronsonul este realizat de S.C. Inteco Holding, și face parte din inelul care va închide rețeaua de drumuri transfrontaliere, prin care se realizează o legătură de bună calitate între vămile Nădlac și Vărșand, incluzând și localitățile Pereg, Pecica, Turnu, Iratoș, Dorobanți, Macea, Grăniceri, Pilu, Socodor.

Alte două proiecte, foarte importante sunt „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est” (care va întregi inelul de centură al municipiului) respectiv șoseaua de centură a orașului Lipova . Tronsonul de drum de 11 km, care include un pod nou peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată, reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură al Aradului, va lega DN 7 între localitățile Mândruloc și Vladimirescu, de autostrada Nădlac-Arad-Timișoara. Astfel, va fi scos traficul de tranzit atât din municipiul Arad, cât și cel din Vladimirescu.

Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră este, însă, drumul expres Oradea-Arad, cu o valoare estimată la un miliard de euro. Prin construirea acestui drum  va fi scos traficul de tranzit din localitățile de pe DN 79 de la Arad la Zerind (Zimandcuz, Zimandul Nou, Șimand, Chișineu-Criș, Zerind). În prezent, proiectul se află la stadiul de studiu de fezabilitate.

Recomandările redacției