Statistica proiectelor implementate de ISJ în anul şcolar 2013 – 2014

0
307
isj arad
Proiectele din anii 2013 – 2014 au avut mare success

În anul şcolar  2013-2014 s-au finalizat 7 proiecte de parteneriat Comenius, au avut loc două mobilităţi Comenius pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, s-a organizat o vizită de studiu şi am avut o participare la o vizită de studiu pentru factorii de decizie din educaţie.

De asemenea, s-au finalizat 4 proiecte Leonardo Da Vinci. Unul dintre proiectele Leonardo Da Vinci, respectiv proiectul LLP – LdV/VETPRO/2013/RO/405, cu titlul „Leadership pro activ pentru un management eficient”, a fost un proiect de mobilitate, al cărui beneficiar a fost ISJ. Proiectul s-a derulat în două fluxuri(19 – 26 mai, respectiv 28 septembrie – 4 octombrie 2014), având ca partener de primire organizaţia MS-THREE SERVICES LIMITED  din Malta.  Participanţii la mobilitate au fost 28 inspectori şcolari ai ISJ Arad, directori ai liceelor tehnologice sau formatori din judeţul Arad.  Stagiul de mobilitate a vizat îmbunătăţirea competenţelor participanţilor în ceea ce priveşte: managementul dezvoltării personale, managementul inovării, comunicarea şi relaţionarea interpersonală, instituţională şi interinstituţională. Activităţile din cadrul mobilităţii au inclus: prezentări, mese rotunde, dezbateri, ateliere de lucru, vizite şi inspecţii în şcoli.  Ca rezultat final al acestui proiect, intenţionăm să punem bazele unui centru comunitar de învăţare permanentă, prin care să se furnizeze cursuri de formare mixtă, părinţi, profesori şi reprezentanţi ai comunităţii locale, pe teme educaţionale.

Proiecte în derulare sunt: un proiect de parteneriat Comenius, un proiect de parteneriat Comenius Regio și un proiect de parteneriat Transfer de inovaţie, cu titlul „Co-building  a Good Guidance”. Acesta din urmă se află  deja în al doilea an de proiect. În primul an s-a realizat deja o analiză a intereselor elevilor cu privire la viitoarea lor meserie , pentru că această repartizare computerizată a copiilor în liceele tehnologice de multe ori nu este pe placul lor. Pentru aceasta echipa de proiect a aplicat un chestionar online, pentru elevii claselor a X-a, în 20 de şcoli, licee din judeţul Arad, licee tehnologice în mod special, dar şi la Colegiul Naţional „Preparandia Dimitrie Ţichindeal”, Colegiul Naţional „Elena Ghiba Birta” şi  Colegiul Naţional „Vasile Goldiș”. S-a realizat o analiză a răspunsurilor copiilor, analiză ce se poate regăsi pe site-ul proiectului   www.cobuildingagoodguidance.eu. De asemenea, s-a pilotat la nivel de parteneriat metoda inovativă care se intenţionează să fie inclusă în curriculum acestor copii, pentru a-i conştientiza cu privire la opţiunile/posibilităţile pe care le au după absolvirea liceului. Ca rezultat final al acestui proiect vom avea o bază de date, ce va conţine filme/materiale video/prezentări realizate de către copii, descriind viitoarea lor meserie, materiale ce vor putea fi apoi preluate şi utilizate de către consilierii şcolari şi diriginţii claselor a VIII-a din şcolile gimnaziale în cadrul orelor de dirigenţie, sau a celor de consiliere şi orientare în carieră. Metoda inovativă în acest proiect este reprezentată de un concurs de artă vizuală, prin care copiii îşi prezintă viitoarea meserie, apelând la creativitate. Intenţionăm ca acest concurs să se desfăşoare în toate cele 25 de licee implicate în acest proiect la nivelul judeţului şi în acest scop suntem în faza de elaborare a unui alt proiect împreună cu un ONG din Franţa pentru un schimb de tineri, oferind şansa câştigătorilor acestui concurs să participe la un schimb cu  tinerii participanţi din  celelalte ţări partenere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.