Statul va finanţa, timp de doi ani, jumătate din costurile cu salariile pentru locurile de muncă nou create

0
351
caprar
Guvernul alocă 100 de milioane de euro pentru noi locuri de muncă

Statul  va acoperi 50% din costurile salariale totale pentru companiile care creează locuri de muncă. Schema de ajutor de stat este valabilă în perioada 2-27 februarie. „Inițiativa Guvernului Ponta de a veni în sprijinul întreprinzătorilor din mediul privat va genera aproape 4000 de noi locuri de muncă, conform opiniei ministrului de Finanțe, Darius Vâlcov. Granturile alocate de la bugetul de stat pot fi obținute de companiile nou înfiinţate sau cele în activitate, IMM sau întreprinderi mari. În paralel se derulează schema de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie, care are un buget tot de 450 milioane lei. Sunt considerate cheltuieli eligibile costurile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării de locuri de muncă. Condiția este ca locurile de muncă să fie generate direct de un proiect de investiţii, după data primirii acordului pentru finanţare, dar nu mai târziu de 3 ani de la data finalizării investiției. De asemenea, investiția trebuie să genereze cel puțin 10 locuri de muncă dintre care minimum 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizaţi”, a precizat deputatul PSD Dorel Căprar. Pentru  a avea acces la o eventuală finanţare, trebuie făcuţi câţiva paşi în acest sens. Pentru prima etapă,  care include și evaluarea solicitării pentru obținerea banilor, sunt necesare următoarele documente: cererea de finanțare; declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria IMM;     certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului; situațiile financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat (firmele nou-înființate nu au această obligație). Tot în acest set de acte se va include un plan de creare a locurilor de muncă – documentul care cuprinde calendarul creării şi menţinerii locurilor de muncă aferente investiţiei, costurile salariale eligibile şi valoarea ajutorului de stat aferent; certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul de stat. În a doua etapă trebuie transmise planul de afaceri și documentele justificative pentru fundamentarea planului de afaceri (contracte, precontracte, scrisori de intenţie din partea potenţialilor clienţi etc). În cazul întreprinderilor mari, planul de afaceri este elaborat pe perioada implementării investiţiei, creării locurilor de muncă şi pe următorii 5 ani de la crearea ultimului loc de muncă. În cazul IMM-urilor, acesta are ca orizont de timp 3 ani de la crearea ultimului loc de muncă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.