Efectele psihologice și sociale ale perioadei de izolare asupra elevilor vor fi analizate într-un studiu internațional derulat în România de Asociația Timișoara 2021 . Cercetarea internațională, intitulată „Viața mea în izolare“, va fi derulată în următoarea perioadă și în România. Aceasta are în vedere evaluarea posibilelor repercusiuni psihologice și sociale ale perioadei de izolare, determinate de pandemia de coronavirus, asupra elevilor din ciclurile gimnazial și liceal. În România, cercetarea este coordonată de Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii. Reprezentanții Asociației Timișoara 2021 au contactat parteneri din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Alba pentru a promova și susține aceasta inițiativă.  În Arad această inițiativă este susținută de către Direcția de Asistență Socială  prin Centrul de Informare Europeană „Europe Direct”.„Este important ca acest chestionar să ajungă la cât mai mulţi tineri, numărul răspunsurilor contează pentru relevanța studiului, dar, în acelaşi timp, considerăm că este şi mai important pentru copiii şi tinerii noştri să poată să exprime ceea ce simt legat de contextul de excepție în care ne aflăm. Rezultatele obținute în urma acestui studiu ne-ar putea ajuta să găsim soluții mai bune pentru a răspunde nevoilor lor, prin adaptarea programelor și proiectelor noastre„, declară Oana Pârvulescu, coordonatorul Centrului se Informare Europe Direct Arad.             În prezent, chestionarul este deja aplicat în Italia, în Roma și Florența, precum și în Spania, în Barcelona.   Chestionarul „Viaţa mea în  izolare“ este  disponibil la adresa  web:     https://it.surveymonkey.com/r/DRD6VWR.

Recomandările redacției