Persoanele care au terenuri agricole și silvice au termen până la sfârșitul acestei luni  pentru a declara datele cu  privire la suprafețele deținute.  Înscrierea datelor în registrul agricol se va face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere de către capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, prin vizitarea persoanelor fizice de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol sau la primărie.  Primăria Municipiului Arad, prin Serviciul Agricol, reaminteşte cetăţenilor că au obligaţia legală de a declara, pentru înscrierea în Registrul Agricol al Municipiului Arad, datele privind gospodăriile care dețin terenuri agricole și silvice. Astfel se vor declara, până în ultima zi lucrătoare a lunii februarie, datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosinţă, clădirile şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an. Se vor comunica şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi a schimbării categoriei de folosinţă se poate face numai pe bază de documente, anexate la declaraţie.  Potrivit art. 20 alin.(1) din O.G. nr. 28/2008, nedeclararea datelor care fac obiectul registrului agricol, declararea de date neconforme cu realitatea, refuzul de declarare, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei în cazul persoanelor fizice, iar în cazul persoanelor juridice, cu amendă de la 300 lei la 1.500 lei.  „Persoanele fizice, inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale sau alte bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, sunt rugate să se prezinte la Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Arad pentru declararea şi înscrierea datelor în registrul agricol”, afirmă  reprezentanții de specialitate. Programul de lucru cu publicul al Serviciului Agricol este următorul: marți între orele 9:00-12:00 și joi, între orele: 14:00-17:00. În celelalte zile, orice solicitare poate fi depusă la Registratura Primăriei Municipiului Arad din Palatul Cenad după următorul program: luni, marți, miercuri între orele 8:30-15:30, joi – 8:30-17:30, vineri 8:30-14.00.  Menționăm că pentru formularele necesare declarării la Registrul agricol sau pentru alte solicitări legate de activitatea Serviciului Agricol puteți accesa site-ul Primăriei Municipiului Arad – secțiunea Agricol (www.primariaarad.ro). Informaţii suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon 0257-253.007, 0257-281.850 int.177, 153.

Recomandările redacției