OLYMPUS DIGITAL CAMERAO investiţie în Aeroportul Arad ar putea duce la dezvoltarea traficului de pasageri în viitor. Administraţia jude­ţea­nă şi cea a aerogării intenţionează să tranforme Terminalul Cargo de la aeroport, în terminal de pasageri.
Proiectul este unul plănuit încă din 2009, când pe aeroportul timişorean s-a dezvoltat traficul de pasager şi este menit să atragă companii aeriene. Pentru această investiţie însă, Aeroportul Internaţional Arad va trebui să se împrumute de aproape 2,5 milioane de lei.
Aradul a avut primul terminal cargo din ţară care nu se află în Capitală. Pentru transformarea Terminalului Cargo, în terminal de pasageri s-au întocmit deja studii ce urmează să fie supuse aprobării Consiliului Judeţean Arad. Pentru această investiţie care ar trebui să atragă companiile aeriene, aerogara va trebui să contracteze un împrumut. Este vorba de o finanţare rambursa- bilă internă în valoare de 2.480.000 euro, care va fi contractată prin credit furnizor.
Pentru a obţine banii, aeroportul are nevoie de garanţii din partea Consiliului judeţean. Astfel, administraţia are trebui să garanteze 99,9 la sută din finanţarea ce urmează să fie contractată de aerogară.
Condiţie impusă de operatori
Conducerea Aeroportului Arad susţine că transformarea Terminalului Cargo, în terminal de pasageri este o investiţie fără de care, aerogara ară­deană nu şi-ar putea dezvolta activi­tatea. „O parte din terminal va fi transformată în terminal de pasageri, şi o parte va rămâne terminal cargo. Spaţiile pe care le avem în acest moment nu sunt suficiente astfel că, această investiţie este necesară. De altfel a fost o condiţie impusă de companiile cu care am purtat discuţii şi negocieri pentru introdu­cerea de noi zboruri. Aceste com­panii au dorit să se asigure că se vor îndeplini toate condiţiile necesare“, a susţinut Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internaţional Arad.
Deocamdată, la Arad operează compania Wizz Air, cu două curse pe săptămână spre Bergamo, Italia. Timp de doi ani, până la introducerea acestor zboruri la jumătatea anului trecut, pe aerogara arădeană nu au aterizat decât avioane de marfă şi curse ocazionale.
La începutul acestui an, aerogara şi-a pus la punct infrastructura afectată de onstrucţia Autostrăzii Arad – Timi­şoara. A fost inaugurat balizajul  – sistem de iluminare a pistei aerogării, care a trebuit reconfigurat din cauza pro­blemelor create de construcţia autostrăzii. Tranformarea terminalului de marfă este justificată cu atât mai mult cu cât nu a fost folosit la capacitate maximă.
Până pe 1 septembrie, aerogara arădeană se mai poate afirma printr-o bună activitate, cursele de pe aeroportul timişorean fiind mutate aici. Potrivit conducerii Aeroportului Internaţional Arad, deocamdată nu s-au înregistrat probleme.

Recomandările redacției