Trei oameni au murit, ieri, la Nădlac, iar 29 au fost răniţi, din cauza unei depăşiri care nu trebuia făcută. În urma accidentelor provocate, în ultimul timp, de şoferii aşa-zis profesionişti, angajaţi de diverse firme de transport, încep să mă întreb dacă nu cumva toate aceste persoane şi-au luat permisele şi atestatele pe pile sau dacă cei care le-au încredinţat volanul au ceva în cap, atunci când le cer să respecte termene din ce în ce mai scurte. Nu pot  să îmi explic cum un profesionist care îşi câştigă traiul de zi cu zi conducând o maşină de mare tonaj, un TIR sau un autocar, iese pe contrasens pentru a intra în depăşiri în care s-ar putea să îşi piardă viaţa sau taie curbe periculoase cu 90 de kilometri pe oră. Asta, cu atât mai mult cu cât are autocarul plin de pasageri, cum s-a întâmplat şi ieri, pasageri de a căror siguranţă şi viaţă răspunde.
Specialiştii în transporturi susţin că accidentele de acest fel se produc şi din cauza oboselii conducătorilor auto care apare pentru că patronii le forţează limitele la maximum. Dar să te joci cu viaţa a zeci de oameni nu este de glumă. Niciun patron nu merită să faci acest lucru, cu atât mai mult cu cât primul care plăteşte va fi şoferul, nici într-un caz administratorul sau directorul firmei de transport. Şoferul este cel care moare sau se alege cu dosar penal şi posibil o condamnare, în situaţia în care scapă cu viaţă.
Dacă o astfel de greşeală este făcută de un şofer amator, care are doar categoria B, mai treacă-meargă. Sigur, şi atunci este îngrozitor să vezi cum mor oameni nevinovaţi, doar pentru că au avut neşansa să stea în calea unui indivit însetat de senzaţii tari, dar când accidentul este făcut de un profesionist, lucrurile sunt mult mai grave. Din punctul meu de vedere, un accident de genul celui produs la Nădlac ar putea fi catalogat foarte bine ca fiind un act de terorism. La fel ca în cazul atentatelor, victimele nu au nicio vină şi rămân multă vreme marcate de experienţa de care au avut parte. De asemenea, o senzaţie similară este încercată şi opinia publică, precum şi restul participanţilor la trafic. O soluţie pentru a preîntâmpina astfel de situaţii, ar fi ca firma unde lucrează şoferul vinovat să fie controlată la sânge, mult mai dur şi mult mai corect decât se întâmplă în prezent, iar autorii morali, dacă aceştia există, să fie pedepsiţi cu cea mai mare asprime.

Recomandările redacției