Top 5 obstacole eficiente în calea uitării. Mișcarea și alimentația sunt cheia

0
172

R itmul de viaţă extrem de agitat şi stresul sunt factorii esenţiali care alterează starea de sănătate a memoriei, susţin oamenii de ştiinţă. Mai mult, pentru că avem prea multe lucruri de memorat pe plan profesional şi pentru priorităţile de fiecare zi, treptat, cu toţii începem să uităm şi ne confruntăm cu acest disconfort.
Îmbucurător e faptul că există soluţii eficiente şi la îndemâna noastră, adevărate obstacole în calea uitării. Doctorii ne recomantă cinci astfel de soluţii care contribuie la îmbunătăţirea memoriei.
1. Consumaţi banane!
Banana este o sursă valoroasă de ener­gie: deliciosul fruct ascunde serotonină, hormonul fericirii, având şi un conţinut ridicat de potasiu, un mineral vital pentru organism, care combate stresul. În acelaşi timp, banana conţine vitaminele B6 şi B9, esenţiale pentru buna funcţionare a me­moriei, contribuind la sănătatea acesteia.
2. Dormiţi suficient!
Atunci când creierul este odihnit, poate să acumuleze cu uşurinţă noi cunoştinţe şi numeroase informaţii. Totodată, în timpul somnului, creierul se poate debarasa de informaţiile neesenţiale, evitând astfel suprasolicitarea sa.
3. Consumaţi cu prudenţă îndulcitori artificiali
Aceştia sunt de folos doamnelor care vor să-şi menţină silueta sau celor care au diabet. Atunci când îndulcitorii artificiali sunt consumaţi o perioadă îndelungată, afectează periodic memoria. De aceea, persoanele care sunt obişnuite cu astfel de îndulcitori trebuie să reducă doza obişnuită, pentru a-şi proteja memoria.
4. Nu renunţaţi la mişcare!
S-a constatat că memoria persoanelor care fac mişcare este mult mai bună decât a sedentarilor. Explicaţia este convingătoare. Totdeauna, activitatea fizică mode­rată şi mersul alert stimulează transmi­terea informaţiilor .
5. Știați că răsfăţul îmbunătăţeşte memoria?
Atunci când ne oferim o surpriză plăcută, când ne cumpărăm un lucru pe care ni-l do­ream de multă vreme sau când ne bucurăm de o baie relaxantă, toate aceste satisfacţii stimulează secreţia dopaminei, hormonul bunei dispoziţii. Cercetările recente au scos la iveală un lucru îmbucurător: dopamina are un efect pozitiv asupra zonei din creier care răspunde de memorie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.