Traficul feroviar între Ineu-Brad a fost anulat. Locurile de muncă a sute de oameni, în pericol

0
660

De la 1 ianuarie, localități precum Tămand, Bocsig, Răpsig, Sebiș, Livada, Joia Mare, Almaș, Bonțești, Gurahonț, Romanița, Aciuța, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocișor, Ociu, Vața, Birtin, Lunca Moților, Baia de Criș, Țebea, Ribița și Brad au rămas rupte de lume, fără nici o posibilitate ca locuitorii zonei să aibă acces la transportul feroviar.  

Din 1 ianuarie 2021, nici un tren de călători nu mai pleacă din staţia CFR Ineu către Brad.

Din 6 decembrie 1896, când a fost inaugurată calea ferată ce lega localitățile Ineu şi Sântana de orașul Brad din județul Hunedoara, trenurile de călători au circulat aproape neîntrerupt.

La aproape 125 de ani de la evenimentul istoric, clădirea staţiei CFR din Brad a rămas pustie, iar trenurile de călători de pe ruta Ineu – Brad au fost retrase de operatorul privat Regio Călători.

Din 1 ianuarie 2021, nici o garnitură nu a pornit din gara Ineu spre Brad şi retur, pe ruta feroviară de peste 100 de kilometri, care deservea localităţile Tămand, Bocsig, Răpsig, Sebiş, Livada, Joia Mare, Almaş, Bonţeşti, Gurahonţ, Romaniţa, Aciuţa, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocişor, Ociu, Vaţa, Birtin, Lunca Moţilor, Baia de Criş, Ţebea, Ribiţa şi Brad.

„Retragerea de pe ruta Ineu-Brad şi retur a SC Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, începând cu data de 1 ianuarie 2021 lasă locuitorii acestor localităţi fără alternative de deplasare regională şi micşorează traficul feroviar recomandat la nivelul Uniunii Europene. Astfel, transportul rutier va fi singura alternativă de deplasare în zonă, în pofida traficului intens şi a numărului mare de accidente de pe şosele”, se arăta într-un memoriu transmis, în octombrie 2020, de primarul orașului Brad operatorului Regio Călători, citat de adevărul.ro.

Reprezentanţi ai Regio Călători au confirmat că trenurile au fost retrase. Intenţia operatorului privat era cunoscută încă din toamna anului 2020. „Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19”, informau atunci reprezentanţii Regio Călători SRL.Vestea retragerii trenurilor de pe ruta din Ţara Zarandului i-a nemulţumit pe localnici.

O rută pe care sute de oameni făceau zilnic naveta a fost astfel desființată definitiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.