Se pare că tramvaiele Imperio de la Arad, cauzează din nou probleme la București. După ce nu au încăput în stații acum se pare că au și motoarele prea mici, conform digi 24.

Primăria Capitalei lansează o licitație uriașă, de 500 de milioane de euro pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai. Un preț piperat de 10 milioane de euro pe kilometru. 300 de milioane ar urma să vină din fonduri europene, iar pentru restul banilor primăria ar urma să se împrumute. Primăria are în derulare și un contract de achiziție de tramvaie, dar, deși au venit doar câteva, sunt cu probleme. Motoarele au o putere mai mică.

Tramvaiele livrate de Astra Arad au venit cu motoare mai mici, de 100 kW, deși constructorul a promis la licitație motoare cu putere mai mare. Cele stabilite prin contract erau de 120 de kilowați. Producătorul susține că motoarele instalate pe tramvaie, luate de la Siemens, au o putere variabilă. Pleacă de la 100 de kilowați dar ar putea ajunge și la 151, iar folosirea la putere mai mică ar ajuta la reducerea consumului.

Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Tramvaiele care au venit și care vor veni au motoare Siemens. Comisia de recepție se va pronunța asupra conformității motoarelor cu oferta care a fost făcută. Cerința din caietul de sarcini și oferta adusă de Astra și pe care, noi, Comisia de recepție, trebuie să o verificăm, este ca motoarele să poată să dezvolte o putere de 120. Vom face toate verificările, astfel încât tramvaiele sa fie conforme cu oferta și cu contractul de finanțare cu UE”. Diferențe ar fi, potrivit unor surse Digi24, și la sistemul de tracțiune și la viteza de accelerație. Cele 100 de tramvaie sunt luate pe fonduri europene și costă aproximativ 200 de milioane de euro. Dacă sunt probleme legate de respectarea criteriile tehnice, pot fi probleme cu finanțarea. Bucureștiul are, în prezent, în jur de 500 de tramvaie, din care doar 400 pot ieși pe traseu, iar necesarul este de încă pe atâtea. Pentru reabilitarea infrastructurii, Primăria Capitalei lansează la licitație un contract uriaș, de jumătate de miliard de euro. El va cuprinde modernizarea a 16 linii de tramvai.

 Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Peste 2 ani, Bucureștiul nu va mai avea linie de tramvai nemodernizată”. Noile tramvaie ar urma să fie introduse la început pe linia 41, în octombrie, aflată într-o stare mai bună față de altele. Pe traseu se lucrează la modernizarea peroanelor pentru a corespunde cu lungimea noilor garnituri, care este de 36 de metri. Deocamdată au fost livrate 8 tramvaie din comanda totală de 100 de garnituri. Pe măsură ce numărul va crește, tramvaie noi vor fi introduse și pe alte linii.

Astra Vagoane Călători S.A își exprimă poziția cu privire la afirmațiile făcute de Primăria Capitalei.

,,Referitor la motoarele care echipează tramvaiele de București, Astra a

depus o ofertă cu 5 ani în urmă, în care este specificată puterea de 120

kW/motor.

În perioada care s-a scurs de la depunerea ofertei, au apărut motoare

mai performante, mai fiabile și mai economice din punct de vedere al

consumului de energie, așa că am decis înlocuirea motorului ofertat cu un

motor fabricat de Siemens -Germania, care dezvoltă o putere cuprinsă între

100-150 kW, superior celui ofertat inițial, fapt confirmat și de singurul Organism

de Omologare și Certificare din România.

Menționăm că în documentele de licitație nu a fost cerută o putere a

motorului, aceasta fiind de competența fabricantului”, declară special pentru Glasul Aradului, Gheorghe Sârbu, director Astra Vagoane Călători.

Recomandările redacției