S-a ajuns la concluzia că doar soluția călătoriei cu tramvaiul nu acoperă necesitățile de transport public ale orașului, motiv pentru care autobuzul reprezintă o bună alternativă. În acest sens s-a propus realizarea unei legături rutiere între UTA și zona străzii Ștefan cel Mare, pe un traseu format din trei tronsoane, care include în cadrul celui de-al doilea traseu construirea podului peste Mureș în continuarea străzii A. Șaguna. Acest traseu de autobuz va închide inelul de circulație prin legătura directă spre traseul liniei de tramvai din strada Ștefan Cel Mare și Calea Timișorii. Pe de altă parte, reducerea emisiilor de carbon devine o problemă tot mai presantă, mai ales că nu prea s-a făcut mare lucru, atât la nivel național, dar și local. Acum se încearcă accelerarea unor investiții în această direcție, generic numită protecția mediului. Autoritățile locale vor să facă acest lucru prin cadrul Programului Operațional Regional 2014 -2020. Mai exact Axa 4-Obiectivul specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ, prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Pentru finalizarea acestui proiect se propune: amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare, achiziție a zece autobuze electrice, construirea stațiilor de alimentare a autobuzelor alimentate electric, construirea și modernizarea stațiilor de transport public de călători (autobuz), construirea pistelor pentru biciclete. Noi am tot spus de ani de zile că actuala rețea de transport public este insufiecientă. După ani și ani și autoritățile au ajuns la aceeași concluzie. Drept urmare, vom începe cu zece autobuze electrice. Durata estimată de realizare a proiectului este până în anul 2023. Valoare totală a proiectului este de circa 47 milioane de euro. Așadar, se vrea ca Aradul să fie mai puțin poluat.
Accidente 1
Accident pe Pădurii între un autoturism și un tramvai
citește mai mult »
2023?! Nu ar fi mai bine la arcalendele grecești?
Și liniile de troleibuz ar reprezenta o alternativă viabilă de extindere a rețelei de transpot arădean (daca s-ar si vrea)