Seria de proteste a transportatorilor români împotriva hotărârii firmelor de asigurări de a mări de câteva ori costul polițelor de asigurare și-a mai derulat ieri o etapă.
Astfel, de la ora 10, pe șoselele de centură a orașelor deplasarea greviștilor s-a făcut cu viteză redusă – de 10 km/oră – vreme de câteva ore.
În Arad, protestul s-a înregistrat pe șoseaua de centură pe direcția spre Nădlac și în zona sensului giratoriu din cartierul Grădiște „sub organizarea colegilor de la aso­- ciația patronală APTE2002 din Arad“ – ne preciza Siegfried Mayer, secretar general adjunct al Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) .
Lupta transportatorilor pentru a stopa creșterea prețurior la polițele de asigurare a început să intereseze și pe ceilalți participanți la trafic, chiar dacă transportatorii s-au limitat în a protesta doar pe șoselele ocolitoare ale orașelor.
Nemulţumire generalizată
După cum ne spunea mai departe tot Siegfried Mayer, acest tip de protest este unul de hotar, el urmând să se amplifice, să se diversifice, să primească alte forme, dacă nu se va lua în considerare adevărata stare de fapt a acestei importante activități.
„Protestele noastre se derulează pe centurile orașelor, tocmai pentru a nu perturba major activitatea cotidiană din interiorul acestora, dar am văzut că s-au solidarizat și ceilalți conducători auto. Dorim să ne facem înțeleși în legătură cu protestul nostru actual: nu este un protest «obișnuit» despre care Guvernul să se aștepte să se termine și… gata. Atragem atenția atât Guvernului cât și Parlamentului că protestul de acum este generat de o nemulțumire generalizată, este un protest despre care nu putem spune cum se va finaliza în cazul în care chiar nu se ține cont de solicitările noastre. El a fost pornit datorită acestui… dezmăț generalizat al asiguratorilor care a dus multe firme de transport în pragul unei hotărâri grele, în pragul disperării chiar.
Nu mai este acea «nemulțumire pasivă», nu mărșăluim doar de dragul să fim văzuți și să ne vedem între noi!
Cerem intervenția Guvernului, ca prin OUG să introducă prețurile maximale prevăzute în raportul MILLIMAN, până când celelalte modificări legislative care sunt în diferite faze de discuții și avizare să poată să-și producă efectele. Altminteri… ne vom întâlni iar în stradă.
Apreciem că protestul nostru a atras atenția serios opiniei publice, fiind vorba de circa 136.000 de autovehicule comerciale de transport greu, la care se vor adăuga – dacă va fi cazul – și parcul de autocare, microbuze ș.a. Amploarea acestui fenomen a devenit deosebită deoarece, fiind oameni de afaceri și noi nu putem înțelege – de exemplu – unde se duce diferența de bani de la o poliță de 1.000 de euro cât ar trebui să coste (cost stabilit conform Raportului MILLIMAN, care se află «secretizat» la Autoritatea de Supraveghere Financiară!), la… 4.000 – 5.000 de euro, preț care se plătește deja pentru o poliță RCA(pentru cap tractor pe un an)! Undeva este o… gaură neagră! Nu putem să mai continuăm ca până acum, asta e sigur.
De asemenea, ne-am aștepta ca și persoanele fizice (plătitoare de asigurare auto obligatorie – n. red.) să ni se alăture, aceste aspecte îi afectează deja și pe ei, chiar dacă la o scară mai mică.
Și nu am pomenit aici de lan­țul de dereglări ce… ar putea urma: scumpiri la toate produ­sele transportate, aspectul reducerii activităților, chiar al con­cedierilor și șomajului, plus nerealizarea obiectivelor economice ale transportatorilor res­pectiv,  scăderea PIB-ului; un lanț întreg de minusuri și pagube“, ne-a declarat Siegfried Mayer.

Recomandările redacției