scandal transportatoriTransportatorii care lucrează pentru Zona Industrială au ajuns în pragul disperării. Oamenii acuză Primăria că le percepe taxe prea mari şi că staţiile sunt neîncăpătoare, astfel încât atunci când iau sau lasă călătorii, şoferii sunt obligaţi să oprească în zone unde acest lucru nu este permis, riscând amenzi foarte mari. „Din punct de vedere al taxelor percepute de Primărie transportatorilor, oraşul nostru este cel mai scump din România. Dacă în alte părţi, pentru o autorizaţie se plăteşte 200 de lei pe an, la noi taxa este de 300 de lei pe lună, pentru orice transportator care doreşte să intre în oraş, iar dacă nu plăteşti amenzile sunt usturătoare”, ne po­ves­teşte reprezentantul unei firme de transport. Acesta susţine că deşi taxele sunt imense, condiţiile oferite lasă de dorit. „Staţiile de autobuz sunt prost amenajate, fiind prea mici. Spre exemplu, la Podgoria, în faţa Catedralei, nu încap în staţie decât vreo trei-patru autobuze. La orele de vârf, şoferii noştri sunt obligaţi să oprescă ilegal, lângă staţie pentru a lua şi a lăsa călători, iar dacă sunt prinşi, amenzile sunt mari de tot”, mai susţine bărbatul.
Reprezentantul unei alte societăţi susţine că pentru a fi suportabile, taxele impuse de Primărie ar trebui să fie mult diminuate. „Să nu fie 200 de lei pe an, cum se practică în alte oraşe, să fie 300-400-500 de lei pe an, dar nu 200 de lei pe lună. Aşa nu mai putem. Dacă vrem să ne recuperăm banii de la clienţi, şi le cerem în plus 300 de lei în fiecare lună, nimeni nu de dă aceşti bani”, susţine directorul unei alte societăţi. Un alt transpor­tator este ne­mulţumit că Primăria a decis să fie permisă circulaţia mijloacelor de transport în regim de convenţie pe doar două trasee: Billa-Maranata-Podgoria-Gară-Lebăda-Fortuna-Zona-Industrială şi Biserica Sâr­bească-Alfa-Confecţii-UTA-Lebăda-Fortuna-Zona Industrială.
„Noi transportăm în Zona Industrială muncitori din tot ora­şul. Este greu să lucrăm aşa, iar dacă nu ai autorizaţie nu poţi să circuli nici pe cele două trasee stabilite. Dacă transportăm copii care învaţă în municipiu şi vin din satele din judeţ, nu-i putem duce până la şcoli. Zilele trecute am avut un grup de turişti. Aceştia au vrut să vadă Centrul Aradului. Când le-am spus că trebuie să dăm la Primărie 80 de euro, nu au fost de acord să plătească, aşa că nu i-am mai dus acolo unde şi-au dorit să ajungă”, a încheiat transportatorul.
Reprezentanţii Primăriei  justifică deciziile luate de CLM
În ceea ce-i priveşte, reprezentanţii Primăriei susţin că trans­portul public de persoane în municipiu e reglementat de HCLM 106/2009, care a fost completată de două ori în 2010, prin HCLM 165 şi HCLM 209, acte normative care şi-au propus să contribuie la fluidizarea traficului.
„Trebuie să ştiţi că nu există niciun fel de taxă care să restricţioneze accesul vehiculelor care transportă turişti, dar transportatorul tre­- buie să dovedească că are turişti în microbuze sau autocare. În hotărârile care regle­- mentează transportul de persoane au fost introduse prevederi clare, care stabilesc tra­seele, staţiile în care se poate opri, prin HCLM 209/ 2010 suplimentându-se nu­mărul de staţii, astfel încât acum sunt peste 50 în municipiu. Staţiile nu sunt concepute însă pentru staţionare îndelungată, ci doar pentru a lăsa şi a lua călători, nu se pot transforma în terminale de autobuze. Pentru aceasta există două autogări. Cât des­pre trasee, acestea  au fost stabilite împreună cu cei de la Poliţie şi de la Comisia de Circulaţie. Toate aceste reglementări au rolul de a asigura siguranţa rutieră”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primărie.

Recomandările redacției