U na dintre cele mai comune afecțiuni în zilele noastre e durerea de spate, iar factorii care duc la apa­ri­­ția acesteia nu sunt deloc de neglijat. Fie că stai prea mult în aceeași poziție la birou, fie că nu faci mișcare sau chiar stresul, toa­te acestea îți afectează spatele, scrie Click.
Dacă ai dureri de spate din ce în ce mai des, e bine să nu le neglijezi. Până să ajungi la un control de specilitate, poți încerca să tratezi durerea din mușchii tensionați cu remedii de casă, aflate la îndemâna ta.

  1. Ridică-te și mergi puțin. Medicii te sfătuiesc să te plimbi prin casă cât de mult poți, întrucât statul în pat încetinește procesul de însănătoșire. Când nu mai poți merge, stai lungit pe spate cu două perne sub genunchi. Nu sta cu fața în jos, pentru că această poziție îți poate tensiona gâtul.
  2. Schimbă-ți salteua. De multe ori, sal­telele deteriorate reprezintă cauza proble­melor de spate. E indicat să cumperi o nouă saltea sau măcar să pui un placaj cu o gro­si­me de 10 cm între bază și saltea. Dormi suficient încât să mărești viteza procesului de vindecare. Poziția recomandată e pe o parte.
  3. Relaxează-te. Înlătură tensiunea din corp prin relaxare: meditează, fă exerciții de respirație sau pur și simplu închide ochii și stai liniștit. Te va ajuta la grăbirea însănătoșirii.
  4. Comprese cu gheață. Aplică timp de 24 de ore o compresă cu gheață pe zona afectată, pentru că va reduce inflamația și va înlătura o parte din durere. Folosește o pungă obișnuită cu gheață, legume înghe­țate sau cuburi de gheață împăturite într-un prosop. Las-o pe zona cu probleme timp de 20 de minute, ia o pauză de 30 de minute, apoi reia procedeul. Repetă procedeul timp de 4 ore, apoi fă o baie fierbinte.
  5. Masajul. Îmbunătățește circulația și relaxează musculatura. Răsfață-te cu un ma­saj de câte ori ai dureri, conform blog.magzone.ro.

Recomandările redacției