„Problemele legate de colectarea selectivă a deșeurilor în Arad, în special în zonele rezidențiale de condominii, sunt din ce în ce mai multe și mai mari. Cu toate că recent operatorul serviciului de salubrizare a localităților, S.C. Retim Ecologic Service S.A., a mărit tariful serviciului și nu este singura majorare la care ne putem aștepta, locatarii din asociațiile de proprietari sunt nemulțumiți de cum arată spațiile destinate colectării selective a deșeurilor, precum și de modul în care operatorul își desfășoară activitatea.  În toate cartierele din oraș există probleme cu colectarea selectivă a deșeurilor, începând de la amenajarea spațiului până la respectarea regulilor de colectare selective. Nu au fost puse în practică metode adecvate de colectare și de igienizare a spațiilor destinate colectării selective a deșeurilor menajere, spațiile sunt deschise astfel încât oricine poate avea acces la ele, tomberoanele fiind pe roți se pot deplasa liber, în bătaia vântului, pe carosabil și în parcări, iar aspectul cu grămezile de gunoaie care înconjoară tomberoanele este deplorabil. Pe toată durata de activitate de trei ani, de când S.C. Retim Ecologic Service S.A. este responsabil pentru serviciul de colectare a deșeurilor, au existat numeroase reclamații făcute de către locuitorii din asociațiile de proprietari, datorate faptului că organizarea, selectarea și asigurarea unui spațiu potrivit pentru depozitarea deșeurilor nu sunt realizate corespunzător. Mai mult, operatorul are obligația contractuală de a spăla spațiile de colectare a deșeurilor și de a menține spațiul cât mai igienic cu putință“, spune Dorina Lupșe, președinte ULAL Arad. Aceasta a mai afirmat că și în această privință apar mai multe semne de întrebare, deoarece responsabil cu dezvoltarea și armonizarea acestor spații este ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad, care a încasat fonduri de la Uniunea Europeană pentru a implementa un sistem integrat de colectare selectivă a deșeurilor eficient, modern.  „ADI SIGD Arad are zeci de angajați plătiți din bugetul local cu rolul de a respecta regulamentele, de a dezvolta serviciile și sistemele de gestionare a deșeurilor. În practică, vreme de trei ani de zile, nu s-au implementat nici un fel de soluții eficiente, moderne, nu s-au creat rampe adecvate de colectare a deșeurilor, dar se plătesc indemnizații pentru ca această asociație să existe fără activitate, fără rezultate. Majorarea tarifului serviciului de salubrizare a localităților reprezintă o mare nemulțumire a locuitorilor din Arad, în contextul în care zonele de colectare a deșeurilor sunt neamenajate, infecte, insalubre, neîntreținute, pericole de focare de infecție. Conform contractului, asociațiile de proprietari pot solicita oricând despăgubiri pentru servicii neefectuate, dar plătite către operator“, mai spune președinta ULAL. Nemulțumirile și reclamațiile nu se vor opri până când activitatea ADI SIGD Arad se va face cu adevărat notabilă. „Sunt necesare schimbări radicale în ceea ce privește amenajarea acestor spații destinate colectării selective a deșeurilor. Una dintre ele ar fi permiterea accesului la aceste spații strict la asociațiilor de  proprietari din zona respectivă. Pentru a fi într-adevăr în măsură să crească tarifele, operatorul și mai ales ADI SIGD Arad, care este direct responsabil cu amenajarea modernă a acestor spații, trebuie să pună în practică soluții reale, nu să prezinte planuri și proiecte pe hârtie“, conchide Dorina Lupșe.

Recomandările redacției