ULAL Arad vrea să vadă dovezile în ce privește spălarea containerelor de gunoi

1
392

Divergențele între asociațiile de proprietari, reprezentate de ULAL Arad și operatorul de salubritate din Arad continuă. Marți, 23.02.2021, ADI SIGD a organizat o întâlnire de mediere, la solicitarea Retim nr. 502/17.02.2021 de mediere, în condițiile art. 7, lit. g din Contractul de concesiune nr. 1603/2017, cu reprezentanții Primăriei Muncipiului Arad, S.C. Retim Ecologic Service S.A. și ULAL Arad, în cadrul căreia s-a discutat în contradictoriu și nu s-a ajuns la un acord comun. Prin urmare, Primăria a solicitat o a doua întâlnire la care fiecare parte să-și prezinte punctele de vedere, susținute cu documente, în data de 26.02.2021. „Solicitarea Retim de mediere a venit ca urmare a faptului că sute de asociații de proprietari, prin președinți, au depus adrese către Retim pentru restituirea a 3% din sumele facturate de către operator și achitate de către asociațiile de proprietari pentru un serviciu neprestat, și anume serviciul de spălare a containerelor și recipentelor de colectare a deșeurilor menajere, aflate pe domeniul public, prevăzut în contractul colectiv încheiat între operatorul serviciului de salubrizare a localităților și utilizatorii colectivi”, precizează Dorina Lupșe, președinte ULAL Arad.  În cadrul întâlnirilor s-au prezentat următoarele:

1. Primăria Municipiului Arad a sugerat o taxă specială de 30 lei/persoană/lună, aproape de 3 ori mai mare decât tariful actual practicat de către operator, în cazul în care utilizatorii individuali din condominii refuză să încheie contracte individuale cu operatorul, în speranța că vor descuraja asociațiile de proprietari să rezilieze contractele colective, încheiate cu operatorul serviciului de salubrizare al localităților.De asemenea, Primăria și-a propus să realizeze, în decursul anului 2021, 4 platforme de colectare a deșeurilor voluminoase de mobilă/saltele, a deșeurilor din construcții și a deșeurilor vegetale, care să deservească 4 zone rezidențiale/cartiere din municipiu, precum și un obiectiv mai ambițios: să realizeaze integral infrastructura necesară pentru colectarea selectivă a deșeurilor municipale pe domeniul public până la finalul anului 2022.

2. ADI SIGD JA a susținut ferm că deține toate dovezile – graficul de prestare a serviciului de spălare a containerelor și recipientelor pe zile și zone, procesele-verbal de constatare a prestației la fața locului, fotografii, înregistrări – stocate pe o memorie externă, cum că Retim a prestat serviciul de spălare a containerelor și recipientelor la utilizatorii colectivi, de 3 ori pe an, în perioada 2018-2020.

3. S.C. Retim Ecologic Service S.A. s-a oferit să spele de 4 ori pe an, în loc de 3 ori pe an, containerele și recipientele de colectare a deșeurilor menajere pe domeniul public, începând cu anul 2021, în speranța că asociațiile de proprietari nu se vor adresa instanțelor judecătorești pentru a-și recupera sumele datorate de operator pentru neprestarea acestui serviciu în ultimii trei ani.

4. ULAL Arad și-a prezentat punctele de vedere, în scris, cu număr de înregistrare la Primărie, care cuprind soluții atât la problemele de funcționare și administrare cauzate asociațiilor de proprietari de către Retim prin nearmonizarea contractelor colective cu prevederile Legii nr. 196/2018, cât și la nemulțumirile proprietarilor din condominii privind tariful individual foarte mare, stabilit per persoană pentru un serviciu colectiv/comunitar, care nu reușește să îndeplinească cerințele și nevoile comunității locale. „De asemenea, ULAL Arad a solicitat operatorului serviciului de salubrizare a localităților să răspundă în scris la toate adresele depuse de către asociațiile de proprietari, în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării lor la Retim. Mai mult, ULAL Arad a solicitat ca ADI SIGD JA să-i transmită dovezile pe care le deține pentru a fi prezentate asociațiilor de proprietari”, a conchis Dorina Lupșe.

1 COMENTARIU

  1. Ulala se baga în seama ca musca-n lapte, întreabă și ea ca să își facă reclama, părerea mea ca nu ne ajută cu nimica, sa spună vreun cetatian, locatar de bloc, ca a cerut ajutorul Ulala și la și primit, în afara de a impune regnului ca pe vremea comuniștilor nu face nimica, din păcate o cheltuiala fără rost, voi ar trebui sa ne puneți la dispoziție firme acreditate de voi, pentru reparații de acoperiș, firme de instalații, etc, adică acreditate de Ulala, adică vreau sa fac o reparație la o asociație de proprietari, merg lanulala și îmi pune la dispoziție 3-4 firme, voi ce îmi oferiți, nimic, cheltuiala în plus

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.