De mai mult timp ULAL Arad a făcut publice nemulțumirile legate de modul în care se prestează serviciile de salubritate în municipiu. Ba chiar au fost și diverse runde de convorbiri, pentru a îndrepta lucrurile, dar serviciul nu s-a îmbunătățit.  „Acest lucru se datorează în principal autorităților administrației locale, inclusiv a ADI SIGD Județul Arad, care nu asigură condiții civilizate, nu creează infrastructura necesară colectării selectivă a deșeurilor menajere, care nu monitorizează și nu controlează activitatea deficitară operatorului serviciului de salubrizare al localităților, și care nu sancționează în nici un fel nerespectarea indicatorilor de performanță de către acest operator“, precizează Dorina Lupșe, președinte ULAL Arad. Nu mai departe de acum câteva zile, un  locuitor din Arad a urmărit modul în care se face serviciul de ridicare a resturilor menajere. Pasul următor a fost și o ssesizare la firma prestatoare, dar și informarea ULAL.  „Adresa descrie amănunțit situația actuală, deplorabilă, în care se desfășoară serviciul de salubrizare la nivelul municipiului Arad, chiar în inima orașului, încălcând aproape toate principiile serviciului de salubrizare“, adaugă Dorina Lupșe. De altfel, se citează articolul al treilea al contractului care arată condițiile în care se face această prestație. Mai exact: „Serviciul de salubrizare se organizează și funcționează pe baza următoarelor principii:  protecția sănătății populației; autonomia locală și descentralizarea serviciilor; responsabilitatea față de cetățeni;  conservarea și protecția mediului înconjurător;  asigurarea calității și continuității serviciului;  tarifarea echitabilă, corelată cu calitatea și cantitatea serviciului prestat;  nediscriminarea și egalitatea de tratament al utilizatorilor;  transparența, consultarea și antrenarea în decizii a cetățenilor;  administrarea corectă și eficientă a bunurilor din proprietatea publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale și a banilor publici;  securitatea serviciului;  dezvoltarea durabilă“. Pe hârtie sună foarte bine, dar realitatea este mult diferită. Cum de altfel rezultă și din adresa făcută de cetățeanul în cauză, „care plătește lunar factura emisă de către S.C. Retim Ecologic Service S.A. pentru un serviciu comunitar de utilitate publică, scump (11,75 lei/persoană), dar prestat într-un mod anti-economic, defectuos, insalubru, sub parametrii de eficiență și calitate asumați prin contract“. Dar ce se spune, printer altele:„Marți(săptămâna trecută –n.n.) nu au fost ridicate reciclabilele de pe Vasile Goldiș și de pe Barițiu, segmentul între Vasile Goldiș și Mețianu, pe care mașina de gunoi intră pe sens interzis, apoi reia traseul pe Vasile Goldiș. Nu este un incident singular. În mai multe rânduri nu a fost ridicat gunoiul (au fost incidente și cu gunoiul menajer, și cu reciclabilele), iar compostul nu e luat deloc. Am făcut reclamație și am primit răspuns «Ce ați aruncat în gunoi?». Consider un asemenea răspuns la limita tupeului, de care Retim nu duce lipsă. De altfel, tot din categoria tupeu, când am făcut contractul de gunoi și am cerut să îmi noteze pe contract zilele de gunoi. Mi-a răspuns angajata de la Retim Arad că nu se notează, că scrie pe Internet. Așa că am deschis telefonul, pe site-ul Retim și am rugat-o să îmi arate unde scrie. Mi-a răspuns că scrie numai pe Internetul de pe calculatorul ei“, spune clientul. Lucrurile nu se opresc aici, dar  discuțiile nu au mers spre a găsi o soluție rezonabilă, care să detensioneze situația. Cum? Simplu: făcând lucrurile așa cum scrie în contract.

Recomandările redacției