Una dintre marile probleme nerezolvate ale Aradului este și ceea cu privire la locurile de parcare. Sigur orașul a rămas aproape la fel din punct de vedere al arterelor de circulație, dar numărul autovehiculelor a crescut exponențial. Este o realitate. Dar alta este și aceea că administrația locală a găsit puține soluții. Demolarea garajelor și  facerea unor parcări în care să-ți păstrezi mașina în ploaie, soare, zăpadă  și vânt nu este o soluție foarte bine primită de cei mai mulți arădeni. Dar asta e din alt mandat. Acum sunt finalizate sau încă în construcţie parcări supraetajate de tip FastPark în Arad. Desigur pe bani și nu puțini, după cum se va vedea. Regulamentul serviciului de administrare a acestor parcări a fost afişat la transparenţă. Așadar parcările de tip Fast Park vor fi închiriate prin licitaţie publică. Acestea pot fi utilizate de deținătorii autovehiculelor, persoane fizice sau persoane juridice, pe bază de contract de închiriere. „Închirierea se realizează prin licitație publică astfel: Licitația se anunță pe site-ul S.C. RECONS S.A., prin afișare la fiecare Fast Park, prin anunț în mass-media, prin afișare la scara blocurilor. Pentru depunerea cererii de participare la licitație pentru un loc parcare în parcarea tip Fast Park este obligatorie prezentarea, în original, a cărții de identitate, a certificatului de înmatriculare al autovehiculului din care să rezulte inspecția tehnică periodică valabilă”, se spune  în Regulament. Chiria de parcare pe bază de contract închiriere în parcarea tip Fast Park se achită anticipat, la începutul fiecărui an pentru perioada de 12 luni, sau fracție din anul în curs. Prețurile nu sunt deloc modice zicem noi. Potrivit aceluiași Regulament, contravaloarea chiriei de bază, fără TVA, de la care pornește licitația, pentru parcările tip Fast Park este 50 lei fără TVA/ loc de parcare/ lună la parter, respectiv 30 lei fără TVA/ loc de parcare/ lună la etaj. Pasul de licitație este de 1 leu fără TVA. De asemenea, din punct de vedere al regulilor de circulație, în incinta parcării se vor respecta direcțiile auto şi pietonale semnalizate prin indicatoare și/sau marcaje. În incinta parcării se va circula cu viteză redusă de 5 km/h, cu luminile de întâlnire aprinse, cu respectarea semnificației indicatoarelor și a marcajelor. Circulația pietonală se va desfășura în afara căilor de rulare. Nu în ultimul rând, Recons se spală pe mâini, adică „nu răspunde de securitatea autovehiculelor, respectiv a bunurilor aflate în acestea, precum şi de eventualele avarii cauzate de modul defectuos în care s-a efectuat parcarea, staţionarea respectiv rularea în interiorul parcării sau datorită producerii unor calamităţi naturale, de nepăstrarea distanţei dintre autovehicule, acesta fiind exonerat de la plata de despăgubiri”. Așadar un loc de parcare va costa anula 600 de lei sau la „clasa a doua”, 360 de lei. Plus TVA. Comparând cu valoarea medie a unui impozit anual pe un apartament de bloc, se observă că prețul unui astfel de loc de parcare pentru mașină, va fi semnificativ mai mare decât cuantumul unui impozit pe proprietate. Ceea ce nu este chiar normal, din punct de vedere al strategiei de impozitare și taxare, am zice noi. 

  • Arth spune:

    1,96 ron pe 24 ore foarte scump ?
    Nepazite ? Pe strada sau la bloc va sunt pazite ???
    Nu raspunde de avarii ? Pe strada si la bloc in parcare raspunde cineva ?
    Hai serios ?
    Putin jenant si tendentios articolul
    Gratis era scumput ? Sau trebuia primaria sa va dea 2 lei pe zi sa va parcati acolo ???

  • Leo bazil spune:

    Bă tu iar mânci rahat pe pâine? Tipic ziarelor de casă al psd-ului și comuniștilor. Dă-mi tu mie un loc de parcare gratis. Dacă vrei să pari (ceea ce nu este cazul) un bun samaritean. 😉
    Nu ți-e rușine? 🤔 🤔 🤔

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției