Protecția mediului pare că a devenit cheia de boltă a Uniunii Europene și a politicilor publice în materie. Și în Arad s-au făcut planuri, studii de fezabilitate, dintre care multe nu au prins viață. Dar asta e altă poveste. Acum reducerea emisiilor de gaze și de bioxid de carbon a devenit, vrem nu vrem, temă de  casă și pentru administrația locală. Biciclete, autobuze electrice și alte chestiuni nepoluante sunt într-un plan mai mare, care se va subscrie acestui scop. Ca infrastructură, care va face legătura între zona UTA și Ștefan cel Mare este prevăzut și un nou pod peste Mureș. Acesta va fi utilizat și pentru mijloacele de transport public de călători, precum și de autoturisme, dar și pentru biciclete și pietonal. Podul, care va avea o lungime de 310 metri, s-a propus a fi realizat ca pod cu trei deschideri, două deschideri marginale realizate din beton armat, deschideri care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă cu structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, susținerea făcându-se direct prin intermediul unor perechi de cabluri  înclinate (hobanate), întinse, ancorate la partea superioară de doi piloni metalici având înălțimea de 63 de metri. Podul va avea două benzi de circulație, având și piste pentru bicicliști. Durata estimată a investițiilor este până în anul 2023. Așadar trei ani nu par mulți, dar să vedem și dacă asta se va întâmpla în realitate…

Recomandările redacției