Dacă vreţi să mâncaţi mai puţin şi să vă săturaţi mai repede, beţi apă în timpul mesei, recomandă nutriţionistul Mihaela Bilic.
„Stomacul nu are rol de digestie, la nivelul lui se secretă suc gastric acid care sterilizează alimentele. Deci rolul lui este să omoare even­tualii agenţi patogeni (are acid clorhidric!) introduşi în stomac odată cu mâncarea. Abia în intestin are loc digestia şi absorţia nutrienţi­lor şi culmea este că alimentele sunt mai uşor de digerat atunci când sunt lichide. Deci ce se întâmplă cu apa în stomac? Dacă e băută pe burta goală, în 1-2 minute părăseşte sto­ma­cul, deci nu are cum să ţină de foame, iar dacă e băută în timpul mesei se amestecă cu alimentele solide şi creează un fel de «ciorbă», care măreşte senzaţia de saţietate, ajută la umplerea mai rapidă a stomacului şi înceti­neşte viteza lui de golire. Încercaţi să beţi un pahar de apă în timpul mesei şi veţi constata că vă simţiţi sătui cu mult mai puţină mâncare. Şi cu cât stomacul e mai plin cu apă, cu atât va ră­mâne mai puţin loc pentru alte produse bogate în grăsime/ zahăr/calorii. Deci reţeta cea mai simplă pentru slăbit e: o gură de mâncare, două guri de apă.“


Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Recomandările redacției