masina_reparatii_autoNu este complicat să-ţi pregăteşti maşina de vacanţă. Specialiştii revistei Auto Bild îţi arată ce ai de făcut ca să-ţi petreci un concediu fără griji în această privinţă.

Imediat ce ţi-ai stabilit perioada de concediu, pentru ca maşina să nu fie veriga slabă în planul tău de vacanţă, e recomandat să beneficieze de o verificare minuţioasă înainte de plecare. Multe serviceuri oferă azi un pachet complet de servicii, la preţuri corecte. Dar dacă nu ai nimic împotrivă să te murdăreşti puţin pe mâini, poţi face aceste verificări şi singur(ă), economisind bani de vacanţă. Iată care sunt cele mai importante aspecte de avut în vedere.

Lichide şi consumabile

Uleiul de motor, lichidul de răcire, nivelul acidului din baterie sunt uşor de verificat şi, eventual, de completat. Dacă motorul consumă ulei, trebuie să iei cu tine o rezervă suficientă. Completarea lichidului de răcire se face cu tipul de antigel recomandat de producător.

Dacă nivelul lichidului de frână a scăzut, se impune o verificare a sistemului de frânare într-un service specializat. Ştergătoarele de parbriz nu trebuie să fie ciupite sau să lase urme pe parbriz. Filtrul de aer şi cel de habitaclu se pot achiziţiona foarte convenabil de pe internet. Funcţionarea corespunzătoare a farurilor este foarte importantă, mai ales că în multe ţări europene faza scurtă este obligatorie şi în timpul zilei.

Cureaua de accesorii nu trebuie să scârţâie şi nici să prezinte crăpături. În cazul maşinilor mai vechi, e bine să ai o curea de rezervă în portbagaj. Curelele de accesorii moderne de pe maşinile mai noi se schimbă foarte rar. Foarte important: fă un test funcţional al instalaţiei de aer condiţionat. Dacă aceasta suflă doar aer călduţ, cauza trebuie descoperită într-un service specializat.

Cum le schimbi

Anvelope. La încărcare maximă, şi anvelopele trebuie umflate la presiunea maximă specificată în cartea maşinii. Valabil şi pentru roata de rezervă. Anvelopa nu trebuie să aibă umflături sau crăpături, iar înălţimea profilului să aibă cel puţin trei milimetri.

Lichid de răcire. Nu deschide capacul când motorul e cald. Completarea se face cu apă distilată şi antigel.

Frâne. Chiar dacă nivelul este corect, lichidul de frână trebuie înlocuit la fiecare doi ani.

Faruri. Becurile cu halogen se schimbă în general uşor, dar cele cu xenon trebuie înlocuite într-un atelier specializat.

Ulei. Completează cu cantităţi mici, prea mult ulei poate defecta motorul. Foloseşte numai uleiul specificat de producător.

Baterie. Pentru completare foloseşte numai apă distilată. Dacă ai posibilitatea, încarcă bateria.

Bujii. Un strat maroniu este normal. Dacă se depune calamină în cantităţi mari, se curăţă sau se înlocuiesc.

SURSA:  Libertatea.ro

Recomandările redacției