Transportul inteligent a devenit o necesitate pentru românii care locuiesc în oraşe depăşite din punct de vedere al infrastructurii. Deşi unele dintre noile produse sunt accesibile românilor, acestea se îm­piedică de legislaţia care nu a ţinut pasul cu tehnologia, po­trivit Mediafax.
Soluţiile tehnice existente deja pe piaţă, inclusiv la preţuri accesibile pentru buzunarul unui român, au fost reunite, în weekend, la Cluj-Napoca, în cadrul unui eveniment dedicat modalităţilor de transport inteligent şi non-poluant. Au fost pre­zente mai multe companii care comercia­- lizează de la trotinete la biciclete şi maşini electrice, inclusiv bolizi de ultimă generaţie care costă peste 150.000 de euro.
Clujul prioritizează transportul electric şi cel pietonal
„Proiectul fanion la care lucrăm e reamenajarea malurilor Someşului, un proiect de peste 35 de milioane de euro, care presupune crearea unui culoar de mobilitate durabilă verde – vom conecta principalele spaţii publice care se află de-a lungul râului cu piste de biciclete, alei pietonale”, a explicat Ovidiu Cimpean, director din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.
Municipalitatea clujeană susţine că va continua investiţia şi în energie curată – deja în oraş circulă peste 20 de autobuze electrice, pe lângă tramvaie şi troleibuze, iar Poliţia Locală este dotată cu biciclete electrice, maşini electrice şi segway-uri. Zonele care intră în reabilitare vor beneficia de staţii de în­cărcare pentru biciclete, trotinete şi maşini electrice, dar şi standuri pentru taxiuri electrice.
Tehnologia depăşește legislaţia
„Sunt importante reglementările Codului Rutier, care nu sunt detaliate pe tipul acesta de trotinete. Trebuie reglementări, trebuie început de la lege – cască, viteză, drum. Pentru că şi pistele trebuie să pri­mească un nou nivel de calitate şi complexitate”, a mai spus Ciprian Comşulea.

Recomandările redacției