ULAL Arad este receptorul  nemulțumirilor asociațiilor de proprietari înscrise în această organizație. Problemele cu resturile menajere sunt însă în mai tot orașul. Numai că, în ultimul timp situația pare din ce în ce mai tensionată. „Sute de asociații de proprietari, prin președinți, ne-au adus la cunoștință faptul că au depus adrese către S.C. Retim Ecologic Service S.A. pentru restituirea a 3% din sumele facturate de către operator și achitate de către asociațiile de proprietari pentru un serviciu neprestat. În fapt este vorba despre  serviciul de spălare a containerelor și recipentelor de colectare a deșeurilor menajere, aflate pe domeniul public, prevăzut în contractul civil încheiat între operatorul serviciului de salubrizare a localităților și utilizatorii colectivi”, spune Dorina Lupșe, președinte ULAL Arad. Prin aceste adrese, președinții au informat operatorul serviciului de salubrizare a localităților că în cazul în care acesta nu va restitui sumele respective, asociațiile de proprietari vor fi puse în situația de a înceta contractul cu acest operator și de a se adresa instanțelor judecătorești pentru recuperarea sumelor datorate de către operator. În urma acestor adrese înregistrate la societatea Retim, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Județul Arad, reprezentată prin Simona Stan, în calitate de director adjunct al Asociației, având în vedere solicitarea Retim nr. 502/17.02.2021 de mediere, în condițiile art. 7, lit. g, din Contractul de concesiune nr. 1603/2017, a invitat reprezentanți din partea ULAL Arad, Retim Ecologic Service și Primăria Municipiului Arad la o întâlnire în data de 23.02.2021, la ora 10:00, în sala 60 din Primăria Municipiului Arad. „Problemele de igienă și sănătate a populației, precum și de protecție și conservare a mediului, pot escalada. Toate acestea din cauza unui serviciu defectuos și sărăcăcios, prestat sub parametrii de eficiență și calitate de către societatea Retim, în combinație cu lipsa unui sistem integrat de gestionare a deșeurilor, sunt foarte bine cunoscute de către autoritățile administrației publice locale. Însă acestea au grijă doar să crească anual tariful serviciului și să amendeze cetățenii contribuabili/utilizatorii colectivi fără a le asigura condițiile și infrastructura necesare colectării selective a deșeurilor menajere pe domeniul public al municipiului Arad, în conformitate cu legislația în vigoare încă din anul 2007 și cu standardele europene”, a conchis Dorina Lupșe.

Recomandările redacției