S-a ajuns la concluzia că doar soluția călătoriei cu tramvaiul nu acoperă necesitățile de transport public în Arad, motiv pentru care transportul cu autobuzul reprezintă o bună alternativă.  În acest sens s-a propus realizarea unei legături rutiere între UTA și zona străzii Ștefan cel Mare, pe un traseu format din trei tronsoane, care include în cadrul celui de-al doilea traseu și construirea podului peste Mureș în continuarea străzii A. Șaguna. Acest traseu de autobuz va închide inelul de circulație prin legătura directă spre traseul liniei de tramvai din strada Ștefan Cel Mare și Calea Timișorii. Avem constructorul, avem contract, avem și termene. Așadar,modernizarea transportului public este una dintre soluțiile pentru  reducerea poluării. Un calcul simplu arată că în general, peste 80% din transporturile cu automobilul propriu se fac la și de la locul de muncă.  Iar o medie simplă arată că în acest scop media de încărcare pe mașină este de cel mult două persoane. Deci 25 de mașini mici, pentru a transporta 50 de oameni. Și asta în cel mai bun caz. Care ar fi rezolvarea pe termen mediu și lung? Se propune amenajarea unui  traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare. Cum însă și reducerea emisiilor de carbon devine o problemă tot mai presantă, se încearcă  accelerarea unor investiții în această direcție, generic numită protecția mediului. Autoritățile locale vor să facă acest lucru prin cadrul Programului Operațional Regional 2014 -2020. Mai exact  Axa 4-Obiectivul specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ, prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Așa că se intenționează a se marșa și pe un transport ecologic. Drept urmare se vor  achiziționa  zece  autobuze electrice. De asemenea, se vor realiza stațiile de încărcare a autobuzelor alimentate electric, dar și construirea unor stații noi și modernizarea stațiilor de  autobuz existente. Se  are în vedere și extinderea  unor piste pentru biciclete. Toate acestea ar trebui să fie funcționale către finele amnului 2024.

Recomandările redacției