După multe probleme cu operatorii de deșeuri, s-au făcut în sfârșit demersuri pentru atribuirea colectării și transportului în Zona 3 din județ – Ineu. Reamintim că, în februarie, Prefectura a fost nevoită să convoace Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în contextul întreruperii activității de colectare și transport a deșeurilor de către operatorul de salubritate din zonele 3 (Ineu) şi 4 (Sebiș) – societatea comercială Activ Salubritate S.A. Pe fond „probleme financiare“, firma amintită a solicitat încă de anul trecut rezilierea contractului cu ADI Deșeuri. Zonele în care operatorul active erau orașul Ineu – cu cele 12 comune arondate și sate și orașul Sebiș – cu 15 comune arondate și sate. Pentru că aceste zone erau fără serviciu de salubritate s-a iscat o tevatură, iar cei care au avut de suferit au fost arădenii. Cei de la Consiliul Județean au declarat atunci că se iau măsuri ca situația să se redreseze mai repede dar că, procedurile birocratice tărăgănează situația.

Așadar, după câteva luni bune de serbiciu de salubritate „de avarie“, în cadrul ședinței ordinare, consilierii județeni au acordat un mandat special reprezentantului Consiliului Județean Arad în AGA ADISIGD Arad, pentru a putea vota documentația de atribuire a serviciilor de colectare și transport al deșeurilor aferente Zonei 3, cât și a serviciilor de operare la Stația Complexă Ineu-Mocrea.

Această situație a fost creată în urma încetării, în luna februarie, a activității operatorului Activ Salubritate SA. Facem referire la încheierea unui contract pentru colectarea separată a deșeurilor menajere și similare acestora, cât și transportul lor, fără a aduce atingere fluxului de deșeuri din echipamente electrice și electronice, baterii și acumulatori. Prin încheierea acestui contract (care va funcționa până la finalizarea tuturor pașilor necesari pentru delegarea către un nou operator printr-o procedură de achiziții publice), colectarea deșeurilor din locuințe generate din activități de amenajare și reabilitare/reamenajare interioară și exterioară, colectarea deșeurilor provenite din evenimente speciale, colectarea deșeurilor voluminoase la cererea utilizatorilor, colectarea deșeurilor abandonate de pe domeniul public la solicitarea primăriilor se va face la solicitare, pe bază de contracte de prestări-servicii încheiate direct cu utilizatorii serviciului”, a susținut Răzvan Cadar, vicepreședinte le Consiliului Județean Arad.

Recomandările redacției