cfrÎn timp ce privatizarea CFR Marfă este „în grafic“, după cum anunţă Mi­nisterul Transporturilor, ceferiştii caută să îşi facă dreptate în instanţă, pentru anii în care au fost nedreptăţiţi.
La Tribunalul Arad  au fost înregistrate mai multe litigii de muncă în urma tăierii tichetelor de masă, a nerespectării salarizării ori a altor drepturi cândva acordate în sistemul feroviar. În cursul anului trecut au fost înaintate mai multe acţiuni în instanţă de către ceferiştii care sunt membri ai sindicatelor feroviare. Acţiunile n-au fost deschise doar de ceferiştii arădeni din sectorul de marfă, ci şi de către cei de la CFR Călători şi CFR Infrastructură.
În ultimii ani, sute de ceferişti arădeni s-au hotărât să dea în judecată CFR SA pentru că le-a redus drastic veniturile. Încrezători pentru că şi în alte judeţe din ţară feroviarii au primit câştig de cauză, fervoviarii arădeni continuă să îşi ceară înapoi banii pierduţi. Sindicaliştii feroviari din cadrul Uniunii MC Arad au anunţat în repetate rânduri că au contestat în instanţă tăierea anu­mitor sporuri. Mulţi se luptă de câţiva ani să îşi recupereze banii. „Litigiile de muncă sunt cum s-ar spune «la ordinea zilei» la noi. Sunt acţiuni pe rol pentru nerespectarea salarizării în perioada 2009 – 2012, la Marfă, Infrastructură şi Călători. Aceste litigii există deoarece clasa de sa­larizare I era sub salariul minim pe economie. Am câştigat în primă instanţă, dar juriştii companiei au făcut recurs. Hotărârile nu sunt definitive, astfel că aşteptăm noile termene pentru recurs. Au existat până acum procese câştigate şi există un număr mare de acţiuni în curs de derulare“, a susţinut Florin Matei, liderul Uniunii MC Arad.
Printre sindicatele arădene care   şi-au cerut drepturile în instanţă se mai numără Sindicatul Vagoane Post Revizie Curtici şi Sindicatul Vagona­rilor din Revizia Vagoane Călători. O altă organizaţie sindicală care mai nou îşi caută dreptatea în tribunal este Sindicatul Liber al Secţiei CT Arad, care a intentat o acţiune împotriva Companiei CFR şi a Sucursalei Reginale de Căi Ferate Timişoara. În ceea ce priveşte procesul de privatizare a CFR Marfă, sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi nu se aşteaptă la zile bune, pentru personal. „Nu cedăm suve­ranitatea statală, indiferent de ce parte suntem. Dar slugile nu sunt nici de dreata, nici de stâânga. Nu suntem de acord cu ce se întâmplă însă, nu putem face nimic decât să aşteptăm ce investitori strategic se arată interesaţi“, a precizat liderul sindical, Florin Matei.

Recomandările redacției