pasaj 3 pasaj pasaj 4 pasaje 2Din cauza faptului că lucrările la cele două pasaje de trecere peste calea ferată care trebuiau construite în apropierea municipiului au fost oprite pe nepusă masă de guvernanţi au avut de suferit zeci de firme. Marin Crişan, preşedintele Filialei Arad a Confederaţiei Patronatului Român, susţine că aproximativ 80 de firme au dat faliment din cauză că aveau nişte contracte care nu au mai fost respectate. „Firme care aveau între cinci şi 20 de angajaţi s-au închis, nemaiputând să-şi continue activitatea pentru că nu şi-au mai primit banii de la constructorii care nu mai aveau de lucru. Să vă dau câteva exemple. O firmă de catering, care ducea zilnic mâncarea la 200 de oameni avea de încasat contravaloarea a 20.000 de porţii, când s-au oprit lucrările. Să punem doar zece lei meniul, înseamnă că agentul economic respectiv s-a trezit cu o gaură de 200.000 de lei. Acea societate, unde lucrau cinci persoane s-a desfiinţat. Avea de plătit TVA, impozit pe profit şi a fost nenorocită de stat. Au mai fost vreo 26 de firme de fierari-betonişti de opt-zece persoane, care au fost în situaţii similare. Au fost afectate şi firmele de transport. Patronii şi-au cumpărat maşini în leasing, bazându-se că au contracte ferme, astfel încât vor putea să amortizeze investiţia. Întrerupându-se lucrările, firmele de leasing le-au luat maşinile şi iar s-au desfiinţat locuri de muncă”, susţine Marin Crişan. Acesta afirmă că membrii Patronatului arădean se plâng de situaţia în care au fost puşi de guvernanţi şi că din sistarea lucrărilor la pasaje a avut toată lumea de pierdut. Din păcate însă, autorităţile centrale nu au luat deocamdată nicio măsură concretă pentru rezolvarea problemei. „Oamenii ni se plâng şi ne cer să tragem un semnal de alarmă cu privire la ceea ce se petrece. Aş putea spune că se merge pe un drum «răuvoitor», dacă pot să mă exprim aşa. Parcă toate deciziile sunt luate împotriva ţării. Toată lumea are de suferit, atât arădenii cât şi şoferii din alte părţi ale ţării sau din străinătate, care trebuie să aştepte ore în şir în coloane”, a continuat Marin Crişan. Preşe­dintele Filialei Arad a Confederaţiei Patrona­tului Român a ţinut să precizeze că multe dintre lucrările efectuate deja la pasaje au fost distruse, din cauză că lucrările au fost abandonate. „Noi, cei de la Patronat am făcut un memoriu pe care l-am trimis la Guvern, în care am arătat neajunsurile acestea, dar nu am primit niciun răs­puns. Confederaţia Patronatului Român va face un manifest cu toate problemele, la nivel naţional, iar noi vom ridica şi problema pasajelor. Nu înţeleg ce au de gând cei din actuala conducere a ţării”, a mai spus Crişan.
Costurile s-ar putea dubla
La rândul său, deputatul PDL Eusebiu Pistru, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în vremea când a început construirea celor două pasaje, susţine că după intrarea în  Opoziţie a făcut numeroase demersuri pentru continuarea lucrărilor. „Lucrările au fost întrerupte în septembrie 2012. De atunci avem promisiuni că se vor relua, dar nu s-a întâmplat nimic. PDL Arad a adunat 21.000 de semnături, pentru finalizarea pasajelor, ceea ce reprezintă un număr record. Acest fapt demonstrează că arădenii, şi nu numai, îşi doresc finalizarea pasajelor ca pe o prioritate absolută. Nu este o problemă politică, ci una cetă­ţenească. Eu personal am făcut o in­terpelare în Parlament, i-am scris domnului ministru Şova, iar când l-am audiat înainte de a fi învestit am vorbit cu el, cerându-i să reia lucrările. Mi-a promis că aşa va face. Din păcate lucrările se degradează, astfel încât cred că vor ajunge să coste dublu. Din păcate pentru arădeni şi pentru şoferii care tranzitează Aradul, aceştia sunt jigniţi de actualii guvernanţi, care nu pot finaliza două lucrări atât de importante”, a declarat Pistru. De-a lungul vremii, acesta a avut nenumărate luări de poziţie, când a tras serioase semnale de alarmă cu privire la faptul că Guvernul Ponta nu a dat niciun ban pentru pasaje. „În calitate de parlamentar al judeţului Arad, am demarat o campanie pentru sensibilizarea Guvernului, astfel încât la rectificarea bugetară din luna august 2013 să se reia finanţarea şi implicit lucrările la pasajele Aradului. Din păcate, aşa cum am estimat, rectificarea bugetară a fost negativă la Ministerul pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, cu un minus de peste 200 milioane de euro. Astfel, judeţul Arad a rămas din nou fără bani pentru continuarea lucrărilor la pasaje, în totală discordanţă cu declaraţiile din aprilie 2013, ale parlamentarilor USL, care se arătau foarte optimişti, afirmând că există resurse financiare pentru continuarea lucrărilor”, se arăta în interpelarea făcută de Pistru.

Recomandările redacției