În acest an şcolar, Colegiul Național „Elena Ghiba Birta” Arad este beneficiarul unui proiect Erasmus+ cu titlul “Specialiști pentru un curriculum integrat”, depus anul şcolar trecut. Proiectul se derulează în perioada august 2015 – iulie 2016 și beneficiază de un buget de 34.620 EUR.

„Scopul proiectului este formarea cadrelor didactice în vederea aplicării de noi abordări în procesul didactic în ceea ce privește competențele digitale și competențele lingvistice de comunicare în limba engleză. În acest sens, se urmărește atingerea următoarelor obiective generale: dobândirea de cunoștințe, deprinderi și competențe legate de dezvoltarea a două competențe cheie –digitală și lingvistică, precum și  dobândirea de competențe în vederea implementării cu succes a unui proces didactic, care integrează tehnologia și comunicarea în limba engleză în predarea diferitelor discipline“, susţine Eugenia Groşan, directoarea colegiului.

Ținta strategică principală a proiectului este aceea de a forma două echipe de specialiști la nivelul școlii prin participarea a 12 cadre didactice (din diverse arii curriculare) la două cursuri tematice, oferite de furnizorul de formare   ETI – Malta, partener în cadrul proiectului, în două fluxuri de mobilități.

„Cursul TEL: Technology Enhanced Learning urmărește abilitarea participanților în folosirea  elementelor informatice, interactive în predarea și evaluarea conținuturilor școlare. Introducerea regulată în cadrul lecțiilor a spațiilor și proiectelor wiki, crearea exercițiilor online pentru elevi, folosirea aplicației Cloud și a tablelor interactive, a animațiilor digitale, nu doar dezvoltă competențele profesorilor, ci maximizează impactul școlii asupra elevilor. Tehnologia informațională este o parte integrantă a vieții de zi cu zi, dar trebuie să devină și o unealtă educațională ce creează punți de legătură între profesori și elevi“, ne-a declarat Laura Putnic, responsabila de promovare a proiectului.

Activitățile de mobilitate vor oferi participanților cunoștințele și experiențele necesare regândirii actului educațional – abordând predarea asistată de tehnologie și imaginând contexte și experiențe de învățare într-o limba de circulație internațională – limba engleză. Creșterea inovației, flexibilității și creativității cadrelor didactice prin cunoașterea și înțelegerea practicilor de succes din alte țări ale UE, răspunde nevoii școlii de a avea profesori cât mai pregătiți și capabili să integreze cu ușurință mijloacele informatice în cadrul lecțiilor.

„Prin urmare, pe termen lung colegiul nostru va viza proiecte de colaborare cu unități de învățământ din țară și Europa. Integrarea în procesul educațional a competențelor digitale și lingvistice dezvoltate de cadrele didactice pe parcursul  mobilităților va duce la  îmbunătățirea performantelor școlare ale elevilor prin depășirea unei abordări tradiționale și  prin  deschiderea către dimensiunea europeană a educației și spre abordări croscurriculare“, declară Camelia Avramescu, managerul proiectului.

Recomandările redacției