A fost semnat contractul pentru realizarea primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea, dintre Oradea și Salonta, în lungime de 33,7 km. Parte din acest lot este și un drum de legătură între DJ 795 și DN79, în lungime de 5,3 km, care va fi, practic, centura orașului Salonta.

Studiul de fezabilitate (SF-ul) pentru realizarea acestui proiect a fost realizat în cadrul unui parteneriat, de Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Consiliul Județean Arad și Primăria Arad. Fiecare partener a contribuit cu 1 milion de euro.

După finalizarea studiului de fezabilitate, proiectul a fost preluat, pentru derularea procedurilor de licitație, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,1 km, fiind prevăzut cu patru benzi de circulație și conexiuni cu principalele orașe de pe traseu.

Proiectul este structurat în trei loturi:
1) primul lot include traseul Oradea – Salonta (33,7 km), împreună cu legătura la DN 79 – Salonta (5,3 km);
2) al doilea lot acoperă segmentul Salonta – Chișineu Criș (39,7 km), plus legătura Salonta – granița cu Ungaria (10 km);
3) al treilea lot se întinde între Chișineu Criș și Arad (47 km), incluzând și un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

88 de km de drum rapid în lucru în Bihor
Săptămâna aceasta a fost dat ordinul de începere a lucrărilor la lotul Biharia – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3). Acest tronson va avea 28,5 km.

În plus, se lucrează și la tronsonul care continuă spre județul Sălaj, Chiribiș – Suplacu de Barcău. Acest tronson are o lungime de 26 de km.

Lasă un răspuns

Recomandările redacției