Proiectul de lege pentru aprobarea Contractului de finanțare pentru Linia feroviară Caransebeș – Arad, cofinanțare aferentă Mecanismului de redresare și reziliență dintre România și Banca Europeană de Investiții, în valoare de 300 milioane euro a fost aprobat de Guvern, scrie caon.ro. Chestiunile legate de împrumut au fost tranșate de luni bune, contractul fiind semnat la Bucureşti la 26 noiembrie 2024 şi la Luxemburg la 7 ianuarie 2025.
De altfel, proiectul de lege așteaptă de câteva luni aprobarea Guvernului, el fiind elaborat pe vremea ministeriatului lui Sorin Grindeanu la Transporturi și, probabil va mai staționa și prin Parlament, unde a fost trimis spre dezbatere și aprobare.
Valoarea estimată a proiectului este de 1,758 miliarde euro (inclusiv TVA și achiziția de terenuri), alocarea aferentă PNRR fiind în sumă de circa 1,1 miliarde euro. Diferența urmează a fi acoperită de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale CFR SA, precum și din alte surse legal constituite. Împrumutul în valoare de 300 de milioane de euro va sprijini autoritățile române în acoperirea acestei contribuții prin finanțarea deficitului bugetului de stat creat pe parcursul implementării proiectului.
Potrivit estimărilor, proiectul ar urma să fie finalizat în 2029.
Împărțită în patru loturi, proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a liniei feroviare a fost scoasă la licitație în două tranșe, în octombrie 2020 (Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj și Lot 4 Ronaț Triaj – Arad), respectiv în iunie 2021 (Lot 1 Caransebeș – Lugoj și Lot 2 Lugoj – Timișoara Est). Ultimul lot atribuit, în decembrie 2023 după soluționarea la CNSC a contestațiilor, a fost chiar Lotul 1 Caransebeș – Lugoj.
sursa: caon.ro