În România circulă trenuri electrice de tip Alstom Coradia Stream, care au fost achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) de la Alstom și sunt operate de CFR Călători. Acestea sunt trenuri interregionale moderne, cu o viteză maximă de 160 km/h, ce oferă confort sporit, viteză, accesibilitate (podea joasă) și facilități precum Wi-fi, prize USB și zone de catering. Prima ramă a intrat în serviciu în noiembrie 2024, pe ruta București-Brașov, fiind ulterior mutată pe traseul București-Constanța. 

În prezent, din cele trei rame Coradia Alstom puse la dispoziţia CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară în cadrul Contractului de Servicii Publice mai sunt în circulaţie două rame, una dintre rame fiind retrasă de către Alstom la data 19 septembrie 2025 pentru aspecte de ordin tehnic.

Cele patru trenuri ce erau formate cu rame Coradia IR 16091, IR 16092, IR 16093 şi IR 16094  Bucureşti Nord – Constanţa şi retur, circulă în prezent cu vagoane şi locomotive PNRR.

Din avizarea Alstom, începând cu data de 6 octombrie 2025, urmează a fi retrasă încă o ramă Coradia din motive de ordin tehnic.

Până la acest moment Alstom nu a comunicat o dată pentru repunerea în circulaţie a celor două rame.

“Menţionăm că CFR Călători face eforturi pentru a substitui ramele Coradia Alstom cu vagoane din parcul propriu de material rulant.

CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate”, se arată într-un comunicat al CFR Călători. 

 

Lasă un răspuns

Recomandările redacției