OLYMPUS DIGITAL CAMERAPentru anul şcolar 2012 – 2013, toţi directorii, inclusiv cei adjuncţi, au fost detaşaţi în funcţie prin delegaţie, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de 31.08.2013. Prin urmare, conform prevederilor legale, s-a analizat în Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad situaţia detaşării în funcţia de director/director adjunct în fiecare unitate şcolară, pentru anul şcolar 2013 – 2014.
Astfel, s-a prelungit detaşarea a 169 cadre didactice pentru funcţia de director şi director adjunct, în timp ce în unele unităţi şcolare din judeţul Arad s-au produs modificări în echipa mana­gerială. „Pentru 22 cadre didactice s-a propus şi s-a aprobat în Consiliul de Administraţie al ISJ încetarea detaşării în funcţia de director/director adjunct pentru următoarele motive: trei cadre didactice pentru îndeplinirea condiţiilor de pensionare; un cadru didactic s-a retras din învăţământ; patru cadre didactice şi-au dat acordul de detaşare pe altă funcţie (din director în director adjunct sau invers); trei cadre didactice şi-au retras acordul de detaşare în funcţia managerială, iar 11 cadre didactice – pentru management defectuos în decursul anului şcolar precedent“, ne-a declarat prof. Claudius Mladin, inspectorul şcolar general al judeţului Arad.
De menţionat că în şase unităţi şcolare nu va mai exista funcţia de director adjunct,  întrucât nu îndepli­nesc condiţiile, neexistând numărul de clase necesar.
În această perioadă, conducerea ISJ Arad, inspectorii şcolari pentru implementarea descentralizării instituţio­nale şi inspectorii şcolari teritoriali desfăşoară procedurile de instalare a directorilor nou – numiţi.
Directorii şi directorii adjuncţi care au fost validaţi de Consiliul de Admi­nistraţie al ISJ pentru prelungirea deta­şării îşi vor ridica deciziile de la ins­pec­torii şcolari pentru implementarea descentralizării instituţionale, conform programului postat pe forumul ISJ.

Recomandările redacției