Liceele din România se confruntă cu un adevărat haos odată cu introducerea probelor orale și de competențe digitale ale bacalaureatului în luna ianuarie. Cu doar două săptămâni înainte de începerea examenelor, Ministerul Educației a transmis o serie de recomandări care au stârnit nemulțumire atât în rândul profesorilor, cât și al elevilor și părinților.

Organizare dificilă și recomandări controversate

Ministerul Educației a propus ca elevii de clasa a XII-a să participe dimineața la orele de curs și să susțină probele după-amiază sau invers, în funcție de schimbul în care învață. Acest lucru creează dificultăți majore, deoarece mulți profesori vor fi implicați în comisiile de evaluare, lăsând clasele mai mici fără cadre didactice.

Iuliana Constantinescu, președintele Asociației Părinților de la Liceul L. Blaga, a criticat dur situația: „Este absolut inuman să obligi un elev să vină la școală și să susțină probele care durează ore în șir. Copiii dau probe orale, nu intră toți odată.”

Profesorii, împovărați de programul solicitant

Pentru profesori, programul devine extrem de solicitant, fiind nevoiți să supravegheze probele și să își desfășoare orele de predare în aceeași zi. Lucia Cojocaru, reprezentant al Sindicatului Liber din Învățământul Preuniversitar Clujean, a declarat: „Unii vor fi supliniți, aceia vor face muncă patriotică, ceilalți vor desfășura în aceeași zi și ore de predare, și ore de examinare.”

La Colegiul Național I.L. Caragiale din București, directoarea Andreia Bodea a găsit cu greu o soluție pentru organizarea probelor orale: „Avem cinci săli și 10 profesori care nu sunt de limba engleză. Vor veni la 8 dimineața pentru a supraveghea și apoi vor rămâne la orele lor până la ora 17.”

Cursuri afectate în mai multe liceele

În liceele unde se învață în două schimburi, problemele sunt și mai mari. Părinții elevilor din clasele mai mici sunt îngrijorați de modul în care vor fi asigurate cursurile, în condițiile în care mulți profesori vor fi ocupați cu examinările.

„Pe părinții celorlalți elevi îi îngrijorează cum se vor desfășura cursurile și ce soluții vor avea directorii pentru suplinirea profesorilor implicați în desfășurarea probelor de competență,” a adăugat Iuliana Constantinescu.

Reducerea orelor la 45 de minute

În multe licee, orele de curs ar putea fi reduse la 45 de minute, însă rămâne de văzut dacă profesorii din comisiile de evaluare vor reuși să ajungă la catedră. Marian Staș, expert în educație, a criticat dur modul în care este gestionată situația: „Un amestec, gen o struțo-cămilă tembelă, prost croită managerial, care nu ajunge la esență, mai exact cum să schimbi sistemul de învățământ.”

Perioada examinărilor

Probele orale și cele de competențe digitale sunt programate să aibă loc în perioada 27 ianuarie – 7 februarie, lăsând puțin timp pentru organizarea eficientă a examenelor și asigurarea desfășurării normale a cursurilor.

sursa Observator

Lasă un răspuns

Recomandările redacției