Filarmonica Arad îți aduce o ofertă specială pentru Festivalul Internațional “Toamna Muzicală Arădeană” 2025! 

La achiziția a trei bilete pentru concertele simfonice, primești gratuit biletele pentru cele trei recitaluri. În total, plătești pentru 3 bilete și beneficiezi de 6, pentru o experiență muzicală completă și de neuitat. Nu rata această oportunitate de a te bucura de muzică de calitate la un preț avantajos!

Regulament: 

– biletele supuse acestei campanii pot fi achiziționate NUMAI de la Casieria Filarmonicii – 0730.643.695

– campania este valabilă în perioada 27 oct. – 30 oct. 2025

Festivalul Internațional 

Toamna Muzicală Arădeană

Ne pregătim să întâmpinăm cea mai spectaculoasă manifestare a toamnei, festivalul pe care îl dedicăm anotimpului, muzicii și interpreților ei! Festivalul Internațional Toamna Muzicală Arădeană revine și în acest an cu o colecție de evenimente dedicate genurilor celor mai reprezentative ale muzicii clasice, capodopere simfonice sau vocal simfonice, creații pentru orgă,  pian, sau voce și chitară clasică.

Suntem în anul 2025, „Anul internațional  – Johann Sebastian Bach, Maurice Ravel, George Enescu, Béla Bartók”, iar universalitatea acestor personalități covârșitoare definește tematica cu totul aparte a acestei ediții! 

Vă așteptăm în șase seri de festival, dispuse într-un interval confortabil de timp, între 30 octombrie și 13 noiembrie 2025! Seri care vă îndeamnă să vă detașați de cotidian, să veniți să vă bucurați de lumea învăluitoare a sunetelor, a armoniilor și a culorilor întremătoare…

pastedGraphic.png

Joi, 30 octombrie 2025  ora 19.00, Sala Palatului Cultural

A Spanish Journey

 

Dirijor Vicente Chulià

Solist Josu de Solaun

Salvador Chulià Naskigo poem simfonic

Vicente Chulià   La Reconquista poem simfonic

Joaquín Turina Simfonia Sevillana

Lorenzo Palomo  Nocturnos de Andalucía pentru pian și orchestră

Festivalul Internațional Toamna Muzicală Arădeană începe în această seară în anturajul unor oaspeți extraordinari: dirijorul spaniol Vicente Chulià și pianistul hispano-american Josu de Solaun, marele câștigător al ediției din 2014 a Concursului Internațional George Enescu.

Inițiativa unei călătorii sonore „prin imaginarul și peisajele culturale ale Spaniei” le aparține, și de asemenea itinerariul trasat, „de la Naskigo, inspirat din cântece arhaice din León, trecând prin La Reconquista, care dramatizează muzical relația tensionată și fertilă dintre nordul vizigoto-roman și sudul andaluz, până la Nocturnele andaluze, o stilizare poetică și plină de culoare a nopții andaluze – cu toate influențele sale evreiești, arabe, bizantine și hispanice.”

De o frumusețe sonoră care copleșește, „A Spanish Journey” îndeamnă la o experiență inimitabilă, amplifică universul emoțional al celor care rezonează cu ea, îmbogățindu-le jurnalul de amintiri cu imagini, sunete și stări memorabile…

Vă așteptăm la un sfârșit de octombrie extraordinar!

pastedGraphic_1.png

Marti, 4 noiembrie 2025 ora 19.00, Sala Palatului Cultural

 

ENESCOOL 

Recital de orgă – EDUARD ANTAL

 

Transcripții pentru orgă din creația lui George Enescu, a mediului parizian (Gabriel Fauré, Maurice Ravel, Claude Debussy) și a lui Dinu Lipatti

Cât de spectaculoasă poate să fie versiunea pentru orgă a unei Rapsodii de George Enescu? Cu câtă subtilitate și eleganță poate să fie redată prin registrele aceluiași instrument muzica pentru orchestră a lui Gabriel Fauré, cel care i-a fost lui Enescu mentor în timpul anilor de studii la Paris? Câtă culoare adaugă în țesătura sonoră a acestui tablou parizian muzica lui Maurice Ravel, crescut la rândul său, la aceeași clasă de compoziție, în același mediu academic parizian? 

De câtă abilitate este nevoie pentru a recrea în universul sonor al orgii efectele originale ale  „Catedralei scufundate”, celebrul preludiu pentru pian al marelui compozitor impresionist, Claude Debussy? Cum să imprimi în „sufletul” marelui instrument candoarea și delicatețea uneia dintre cele mai minunate nocturne pentru pian ale secolului XX, cea în fa diez minor, de Dinu Lipatti?

Recitalul lui Eduard Antal are darul să risipească gânduri și nedumeriri, să ofere răspunsuri curiozității…

pastedGraphic_2.png

Miercuri, 5 noiembrie 2025 ora 19.00, Palatul Cultural – Sala Mică de Concerte

 

ARIE ȘI ECOU

 

CRISTINA FIERARU – soprană

MAXIM BELCIUG – chitară

Cele mai frumoase arii și cântece din repertoriul liric, de la baroc la romanță și canțoneta napolitană

Henry Purcell, Claudio Monteverdi, Giulio Caccini, Georg Friedrich Händel, Adrian le Roy, Federico Garcia Lorca, Guilelm Șorban, Eduardo di Capua

Un program ca un templu, care adună în el unele dintre cele mai prețioase odoare ale barocului liric și alte nestemate eclectice din universul canto-ului clasic, în interpretarea sopranei Cristina Fieraru, una dintre cele mai strălucitoare voci de pe scena tânără de la noi, acompaniată de chitaristul Încântărilor, Maxim Belciug.

Pagini din creația unor compozitori, precum Antonio Caldara, Giovanbatista da Gagliano, Giacomo Carissimi, Giulio Caccini, Giovanni Battista Pergolesi, Henry Purcell sau Georg Friedrich Händel se împletesc cu poemele cântate ale lui Federico Garcia Lorca, ori cu vreun cântec napolitan, pentru a se potoli apoi într-o melancolică plimbare pe lângă plopii fără soț.

O experiență ce va bucura atât urechea finilor cunoscători, cât și pe cea mai proaspătă a publicului de alte genuri

pastedGraphic_3.png

Joi 6 noiembrie 2025, ora 19.00, Sala Palatului Cultural

 

BACH  – MUSICA ANGELORUM

 

Dirijor: CRISTIAN NEAGU

Soliști: RENATA GEBE FÜGI soprană, MELINDA SAMSON soprană, MIHAELA IȘPAN  mezzosoprană, NICOLAE SIMONOV tenor, CRISTIAN HODREA bas

Dirijorul: corului ROBERT DANIEL RĂDOIAȘ

Program:

Johann Sebastian Bach Suita nr. 1 pentru orchestră BWV 1066

Johannes Brahms Cântecul parcelor, op.89

Johann Sebastian Bach Magnificat BWV 243

Magnificat, cea mai populară dintre lucrările vocale ale lui Johann Sebastian Bach este punctul de plecare și inspirația pentru această seară de mijloc de festival, o seară închinată memoriei unuia dintre cei mai profunzi, creativi și influenți compozitori din istoria muzicii universale, care continuă să inspire și să cucerească public și muzicieni secole mai târziu.

Magnificat, cântecul de bucurie și recunoștință al Mariei, cuprins în Evanghelia după Luca, își pune amprenta asupra omagiului pe care i-l aducem lui Johann Sebastian Bach, la 275 de ani de la plecarea sa în eternitate.  Interpretat alături de o distribuție formată și deprinsă cu rigoarea și precizia repertoriului baroc – Renata Gebe Fügi soprană, Melinda Samson soprană, Mihaela Ișpan mezzosoprană, Nicolae Simonov tenor, Cristian Hodrea bas -, Magnificat este însoțit de Suita nr. 1 pentru orchestră BWV1066, unul dintre puținele exemple de muzică instrumentală bachiană, care a supraviețuit până astăzi, dar și de o capodoperă cu un conținut filosofic cu caracter universal, plasată la antipodul lui: Cântecul parcelor, al zeițelor destinului, ultima lucrare corală a lui Johannes Brahms

 

pastedGraphic_4.png

Marți, 11 noiembrie 2025, ora 19.00, Sala Palatului Cultural

 

„Enescu et La Belle Époque” – Enescu (70), Ravel (150), Debussy

 

Recital de pian – RALUCA ȘTIRBĂȚ

Program:

George Enescu

Regrets în Sol bemol major (1898), primă audiție la Arad

Suita op. 10 în Re major, „Des cloches sonores” (1903)

Claude Debussy

L’isle joyeuse, L. 106 (1904)

Maurice Ravel

Sonatine pour Piano, M. 40 (1905)

Scarbo din „Gaspard de la nuit”, M. 55 (1908)

„Enescu et La Belle Époque” este motto-ul și firul roșu al recitalului dedicat celei de-a 70-a comemorări a lui George Enescu, cu un arc temporal compozițional ce se întinde între anii 1898 și 1908. Pianista Raluca Știrbăț propune un program excepțional care cuprinde, alături de capodopera consacrată Suita în Re major op. 10, „Des cloches sonores”, o lucrare enesciană de tinerețe – Regrets în Sol bemol major (1898), în primă audiție la Arad –, dar și capodopere ale colegilor său contemporani Claude Debussy (cu flamboaianta L’Isle joyeuse) și Maurice Ravel, cu cuceritoarea Sonatină pentru pian și Scarbo din „Gaspard de la nuit”, unul dintre piscurile repertoriului pianistic.

În toamna anului 2023, în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, pianistei Raluca Știrbăț i-a fost acordat Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler, pentru promovarea pe plan mondial a valorilor culturale româneşti şi a creaţiei enesciene.

 

pastedGraphic_5.png

Joi 13 noiembrie 2025, ora 19.00, Sala Palatului Cultural

 

ENESCU – BARTÓK, O PRIETENIE ÎN ABSOLUT

 

Dirijor: SÁNDOR GYUDI

Solist: ISTVÁN KOSZTÁNDI

Dirijorul corului: ROBERT DANIEL RĂDOIAȘ

Program

George Enescu Poema română op.1

Béla Bartók  Două portrete pentru orchestră, op. 5 Sz. 37

Béla Bartók Concerto pentru orchestră  Sz. 116, BB 123

Eveniment realizat în colaborare cu  Orchestra simfonică din Szeged

Și-au materializat aspirațiile în cele mai nebănuite forme ale creației, au descoperit cele mai rafinate expresii ale autenticității și au îmbrățișat în forme savante universul clasicilor, modernitatea lumii în care au trait, dar mai presus de toate, puritatea și bogăția neasemuită a ethosului popular.

„Enescu  – Bartók, o prietenie în absolut”, este un omagiu adus marilor muzicieni ai secolului XX, la împlinirea a 70, respectiv 80 de ani de la dispariția acestora, un regal care încheie ediția din acest an a Festivalului Internațional Toamna Muzicală Arădeană.

Vă invităm în această seară la o experiență muzicală cu totul unică, cu ópusuri care fascinează prin forța descriptivă, prin emoțiile pe care le generează și profunzimile pe care le ating.

Poema română op.1 de George Enescu,  cele Două portrete pentru orchestră, op. 5 Sz. 37și Concerto pentru orchestră  Sz. 116, BB 123 de Béla  Bartók sunt expresiile cele mai înalte ale acestui elogiu, pe care îl aducem alături de membrii ai orchestrei simfonice din Szeged, de dirijorul Sándor Gyudi și violonistul și concert-maestrul István Kosztándi.

 

pastedGraphic_6.png

Lasă un răspuns

Recomandările redacției