Motivul incredibil pentru care o asociație de locatari din Micălaca a fost debranșată de către Eon România, în ciuda faptului că și-a plătit facturile la zi, nu o dată, ci de două ori!

Dar iată povestea:

În luna mai a acestui an, Ciprian Jurma, administratorul blocului 175 de pe strada Mioriței din Micălaca, s-a dus să plătească factura la gaz pentru întreaga asociație de locatari. Omul a plătit la Pay Point, a primit chitanță pentru banii pe care i-a dat și totul decurgea normal. Chitanța era corectă, legală, demonstrând cât se poate de clar că banii au intrat în contul Eon România. În aceeași perioadă, însă după ce Ciprian Jurma a plătit, o altă administratoare a unui bloc a venit să plătească. „Doamna și-a plătit factura la același Pay Point ca și mine. Doar că persoana care lucra la Pay Point, tot o femeie, se pare că și-a păstrat suma pentru sine, oferindu-i administratoarei o chitanță falsă, ilegală. Din câte știu, angajata Pay Point nu se află la prima abatere de acest gen“, ne spune Jurma.

Dar continuarea este de-a dreptul șocantă: „Ulterior, realizând că ceva nu este în regulă, doamna administratoare a mers la Eon spunând că ea a plătit, dar Eon-ului nu i-au intrat banii. Eon-ul a rezolvat problema cât se poate de simplu, scoțând banii din contul meu și transferându-i, considerând că nah, ca la români, dacă faci scandal ai dreptate, în contul doamnei“, ne povestește revoltat administratorul blocului din Micălaca.

Nu există nicio plângere, prin urmare… nimeni nu e vinovat


Văzându-se înșelat, cu banii dați, dar cu conturile goale și cu chitanța corectă și legală, Ciprian Jurma s-a dus la poliție. Aici, situația este de-a dreptul hilară: ar trebui să depună plângere împotriva femeii de la Pay Point, însă există o mică problemă. Femeia i-a dat chitanță pe bani, iar chitanța a fost cât se poate de bună, corectă și legală. „Eu ca să recuperez banii plătiți de două ori și taxa de rebranșare, pentru că între timp, neexistând bani în cont, am fost și debranșat, va trebui să «o iau de păr», pe tanti aia de la pay point sau să îi fac plângere, deși eu am primit chitanța corectă, normală și nu eu am fost cel înșelat de ea. Problema eu o văd la Eon, care nu are ce să ia banii din contul altuia.

Înșelăciunea vine de la Eon, iar faptul că am plătit și ulterior mi-au fost pur și simpu luați banii, cred că se poate încadra undeva în Codul penal“, susține Ciprian Jurma.

Soluția: victima plătește

Pentru a avea gaz, administratorul blocului din Miorița trebuie să plătească acum de două ori, plus taxa de rebranșare. „Nesimțirea e maximă din partea Eon: o dată că nu am fost chemat atunci să lămurim problema și ulterior când m-au debranșat.
Prin urmare, eu am plătit dar am fost debranșat pentru că în contul meu de la Eon nu mai figuram cu plata făcută. Va trebui să achit încă o dată factura, taxa de rebranșare și toată lumea e veselă și fericită“, ne spune, deloc fericit, Ciprian Jurma.

Recomandările redacției