Însoţitorii persoanelor cu handicap din Hălmăgel nu şi-au luat banii din aprilie 2013

0
379
insotitori
Banii ajung cu greu la însoţitorii persoanelor cu handicap

Primăria Hălmăgel are probleme serioase atunci când vine plata indemnizaţiilor însoţitorilor persoanelor cu handicap. Daniela Ioanăş, una dintre însoţitoarele din comună, ne-a contactat la redacţie pentru a se plânge de situaţia în care s-a ajuns. Femeia susţine că în afară de indemnizaţia sa, familia mai are două surse de venit, dar banii care intră în casă lună de lună sunt insuficienţi. „Abia vineri, Primăria a dat banii pe martie 2013. Pentru luna respectivă s-a dat 540 de lei. Acum, din câte ştiu, suma s-a mai mărit. Eu personal ar trebui să intru în plată începând cu luna mai 2013. Acum am grijă de bunica mea, care suferă de demenţă senilă, dar până în mai anul trecut de ea s-a ocupat mama. Nu a mai putut face faţă şi mi-a dat-o mie în grijă. Problema este că am ajuns să nu ne mai putem descurca cu banii. Pe lângă această indemnizaţie pe care eu nu am primit-o, bunica are o pensie de 293 de lei, pentru că are handicap de gradul I, iar tata are o pensie de 600 de lei. Ne este foarte greu să trăim, cu atât mai mult cu cât am o fată studentă la Timişoara”, povesteşte Daniela Ioanăş.

A fost nevoită să renunţe la serviciu

Femeia susţine că înainte de a deveni însoţitoarea bunicii sale a lucrat ca vânzătoare la un magazin, dar a trebuit să renunţe la serviciu. „Din cauza bolii de care suferă, nu o pot lăsa nesupraveghetă pe bunica niciun moment, pentru că ar putea să plece de acasă şi să nu o mai găsim. Tot timpul trebuie să stau cu ochii pe ea şi să avem poarta încuiată. Nu ştie să mănânce singură, nu ştie să meargă singură la WC. Cei de la Primărie ne-au spus că nu au bani să ne plătească. Din câte am înţeles Guvernul acoperă 75% din indemnizaţie, iar Primăria ar trebui să dea 25%”, mai spune femeia.insotitori 2

 

 

 

Legea Moţilor lasă Primăria fără fonduri

Pe de altă parte, Mihaela Banci, primarul comunei Hălmăgel, recunoaşte că Primăria are restanţe, dar ne-a spus că speră că lucrurile se vor remedia. „Când am preluat Primăria, am preluat-o cu datorii de peste un miliard de lei vechi. E adevărat că şi acum avem o restanţă destul de consistentă, dar am, cerut sprijin de la toate instituţiile, de la Consiliul Judeţean, de la Prefectură, chiar şi de la Guvern. Toate sumele pe care le-am primit le-am distribuit cetăţenilor”, susţine Mihaela Banci. Aceasta a ţinut să precizeze că una dintre cauzele care au contribuit la scăderea bugetului comunei este zona se află sub incidenţa Legii Moţilor, astfel încât localnicii plătesc 50% din impozite. „Cum se încasează doar 50 % din impozite, iar diferenţa nu este acoperită de stat, e greu să adunăm bani la bugetul local şi pentru plata acestor indemnizaţii. Să ştiţi că avem toată disponibilitatea să-i ajutăm pe oameni. Îmi doresc din tot sufletul să putem achita aceşti bani. Acum mai avem de plătit 23 de însoţitori, deşi au fost perioade când am avut opeste 30. Numărul lor diferă de la o lună la alta”, amai spus Mihaela Banci.

În încheiere aceasta a ţinut să reamintească opiniei publice că anul trecut doar trei judeţe din ţară, printre care s-a aflat şi Aradul, nu au primit bani de la Guvern pentru achitarea acestor indemnizaţii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.