Giorgio Armani, legendarul designer vestimentar care a clădit un imperiu al modei și unul dintre cei mai cunoscuți italieni din lume, a murit la vârsta de 91 de ani, anunță „Corriere della Sera”.
Cu câteva săptămâni în urmă, înainte de a împlini 91 de ani, o infecție pulmonară îl obligase să se interneze în spital și apoi să se recupereze acasă, pe via Borgonuovo din Milano.
În anul 2000, revista „Forbes” îl declara pe Giorgio Armani drept cel mai de succes designer vestimentar, cu un venit personal de 135 de milioane de dolari americani în 1999. În 2001, revista îl aşeza la nr. 19, după familia Bulgari, lângă Prada, într-un top al aristocraţilor modei.
Giorgio Armani s-a născut la 11 iulie 1934, în orăşelul italian Piacenza, situat în apropiere de Milano. Era fiul unui manager naval, în timpuri dificile pentru Italia.
Giorgio, dar şi fratele Sergio şi sora Rosanna au simţit din plin efectele catastrofale ale celui de-Al Doilea Război Mondial. Unii dintre prietenii săi au fost ucişi în timpul conflagraţiei, de bombele lansate de Aliaţi. „Eram săraci şi viaţa era grea”, mărturisea Armani mai târziu pentru „Harper’s Bazaar”.
Încă de la o vârstă fragedă, Giorgio descoperă interesul pentru anatomie făcând „păpuşi din noroi cu boabe de cafea ascunse înăuntru”, aşa cum a explicat pentru ziarul „The Guardian”. Fascinaţia pentru corpul omenesc a fost potenţată de cei doi ani de studii de medicină urmaţi la Universitatea din Piacenza.
Chiar dacă era foarte cunoscut în Europa, Giorgio Armani a ajuns celebru în America abia în anii ‘80. Unul dintre cei care l-au ajutat în acest sens a fost Richard Gere, care i-a popularizat din plin creaţiile vestimenare în pelicula „American Gigolo” şi a crescut în acest fel interesul americanilor pentru designerul italian.
Primul mare succes vine în 1996, odată cu apariţia apei de toaletă pentru bărbaţi – Acqua di Gio. A fost urmată de Armani Mania (2002), Sensi (2002) şi Black Code, cunoscută astăzi şi ca Armani Code pentru bărbaţi (2004). Astăzi, Armani deţine peste 2.000 de magazine în toată lumea, cu vânzări de peste un miliard de dolari.
Sursa: Istoria pe răzătoare