Două sucursale regionale ale CFR SA vor da linii ferate la casat, plus macazuri, poduri, copertine, peroane și altele. Unele dintre ele datează de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor au fost puse, în consultare publică, două proiecte de Hotărâri ale Guvernului privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor bunuri aflate în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, pentru scoaterea din funcțiune, în vederea valorificării și, după caz, casării, conform Clubferoviar.
Celălalt proiect de HG face referire la bunuri de pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara.
Aceasta va da linii ferate la casat, dar și alte componente feroviare care au fost scoase din uz cu ocazia lucrărilor aferente obiectivului ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad“, lotul 4 Ronaț Triaj Gr.D – Arad. În total sunt 184 de bunuri, iar încadrarea lor este următoarea:
– Linii ferate de circulație și aparate de cale, interoperabile: 71,213 km linie de cale ferată, 72 de aparate de cale echivalente, 16 treceri la nivel cu calea ferată și două traversări cu linia de tramvai, în stațiile de cale ferată: Sînandrei, Băile Călacea, Orțișoara, Vinga, Șag, Valea Viilor, Aradul Nou, respectiv între stațiile de cale ferată: Ronaț Triaj gr. D-Sînandrei, Sînandrei-Băile Călacea, Băile Călacea-Orțișoara, Orțișoara-Vinga, Vinga-Șag, Șag-Valea Viilor, Valea Viilor-Aradul Nou, Aradul Nou-Arad, Racord Glogovăț-Pod Mureș;
– Poduri care au legătură cu liniile ferate deschise circulației acestora, interoperabile: 12 poduri și 35 de podețe în stațiile de cale ferată: Sînandrei, Orțișoara, respectiv între stațiile de cale ferată: Ronaț Triaj gr. D-Sînandrei, Sînandrei-Băile Călacea, Băile Călacea-Orțișoara, Orțișoara-Vinga, Vinga-Șag, Șag-Valea Viilor, Valea Viilor-Aradul Nou, Aradul Nou-Arad, Racord Glogovăț-Pod Mureș;
– Viaducte și alte lucrări de artă, interoperabile: două pasaje inferioare în stația de cale ferată Aradul Nou, respectiv între stațiile de cale ferată: Valea Viilor-Șag.
Cel mai vechi bun feroviar datează din anul 1870, iar cel mai nou din 1967.
sursa: Clubferoviar