Din această lună, pacienții adulți, internați în secțiile de la etajele I-IV din clădirea principală a spitalului, pot apela vocal personalul medical, direct din pat!
Acest lucru este posibil datorită implementării proiectului „Creșterea calității serviciilor din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad prin îmbunătățirea soluțiilor informatice integrate și a infrastructurii IT”, derulat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice.
„Proiectul, în valoare de un milion de euro, a presupus implementarea a două obiective importante pentru spital – pe de-o parte creșterea siguranței la atacurile cibernetice, protejarea bazelor de date și creșterea vitezei de transfer a datelor între serverele spitalului, respectiv realizarea unui sistem de apelare medicală, cu voce, la patul pacientului. Primul obiectiv a fost finalizat la începutul lunii august, iar apelarea vocală am finalizat-o la finele lunii. De acum, pacienții din clădirea principală – etajele I-IV – vor putea solicita mult mai ușor ajutor din partea personalului medical. Acest sistem va permite colegilor noștri să intervină prompt, chiar dacă în momentul apelării sunt în alt salon”, a explicat ec. Florina Ionescu, managerul SCJU Arad.
Acest sistem de apelare este de un real folos mai ales pentru pacienții care au suferit intervenții chirurgicale, deoarece îl pot folosi mult mai ușor, comparativ cu butoanele clasice, fixe, care permiteau doar acționarea unei sonerii în cabinetul medical, și la care pacienții imobilizați nu puteau ajunge.
Acum, când au nevoie de ajutor ei pot contacta imediat personalul medical și pot spune exact cu ce problemă se confruntă – dacă este necesară prezența medicului, a asistentului sau a infirmierului.
„Un spital modern nu înseamnă doar aparate noi și clădiri renovate. Înseamnă ca pacientul să fie ascultat și personalul sprijinit să intervină prompt. Felicitări Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad pentru această investiție!”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Directorul de Îngrijiri al SCJU Arad, asist.med.lic. Otilia Popa a explicat că „Sistemul de apelare vocală este conectat între saloane și cabinete medicale și permite atât accesul facil al pacientului la serviciul de apelare medicală, cât și scurtarea timpilor de intervenție a personalului secției și realizarea unei comunicări eficiente pacient – personal medical. În cazul unei urgențe, asistentul medical sau infirmierul nu mai trebuie să piardă timp cu deplasarea până în cabinetul medical sau în alt salon – situate, poate, în celălalt capăt al secției, ci poate chema rapid colegi în ajutor, folosind apelarea vocală.
De asemenea, drept exemplu, dacă pacientul din salonul 1 are nevoie de ajutorul infirmierului, iar acesta este în salonul 5, asistentul medical care va răspunde apelului pacientului are posibilitatea, prin acest sistem, să îl anunțe – vocal – pe infirmier, că trebuie să se prezinte și în salonul 1 la patul x. Astfel, după ce infirmierul își termină treaba în salonul 5 va ști care este următorul pacient care are nevoie de el. La fel se procedează și în cazul în care este necesară intervenția medicului sau a asistentului – ei vor putea fi anunțați prin apelare vocală indiferent de salonul în care se află.”
Sistemul de apelare medicală, cu voce, permite nu numai realizarea unei comunicări eficiente cu și dinspre pacient și alocarea mai bună a timpilor de îngrijire, ci și stocarea datelor din sistem și efectuarea unor analize a modului în care personalul medical își desfășoară activitatea de îngrijire a pacienților.