România riscă să piardă fonduri europene de 70 de milioane de Euro dacă până la sfârșitul anului nu va circula primul tren din contractul semnat cu Alstom, a declarat vineri, la B1TV, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) Ștefan Roșeanu. La începutul lunii ARF a semnat contractul pentru finanțarea europeană a celor 37 de unități (aprox. 2 miliarde lei valoare totală), iar producătorul Alstom s-a angajat să livreze prima ramă în noiembrie, cu estimarea de punere în circulație undeva la jumătatea lunii decembrie, odată cu Mersul Trenurilor 2023-2024. Primul tren pe care România îl cumpără după 20 de ani va circula pe linia București-Constanța, conform programului oficial.
Ministrul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat pe 2 august 2023 contractul pentru finanțarea europeană a celor 37 de trenuri electrice noi pe care le-a cumpărat de la producătorul Alstom (Franța). În iunie au fost scoase la licitație contractele de operare pentru primele 5 rute spre Constanța, Brașov, Timișoara, Craiova și Petroșani.
București Nord – Constanța
București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
București Nord – Brașov – Cluj
Brașov – Deda – Cluj
București Nord – Brașov
București Nord – Iași
București Nord – Suceava
București Nord – Galați
București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
Cluj – Timișoara
Cluj – Suceava – Iași.
„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.
sursa: economedia.ro