Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus efectuarea urmăririi penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data de 06 februarie 2023, a unei suspecte, pentru comiterea a opt infracțiuni de trafic de influență.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă ce conturează următoarea stare de fapt:

În perioada 2019 – 2023, suspecta ar fi pretins de la o persoană, martor în cauză, suma totală de 94.500 euro din care ar fi primit 64.500 euro lăsând să se creadă că ar avea influență asupra unor persoane din conducerea Consiliului Județean Arad, din conducerea unor unități sanitare și asupra unui europarlamentar și că-i va determina pe aceștia să faciliteze:

– angajarea martorului pe un post de contabil în cadrul unei unități spitalicești,

– angajarea unor prieteni sau rude ale aceleiași persoane în cadrul unor spitale sau în cadrul Penitenciarului Arad,

– obținerea a două finanțări din fonduri europene pentru familia martorului.

În contextul menționat mai sus, la data de 06 februarie 2023, suspecta ar fi fost surprinsă în flagrant de către procurorii anticorupție după ce ar fi primit de la martor suma de 5.000 euro, reprezentând cea de-a doua tranșă de bani pretinsă pentru angajarea unei persoane pe un post de asistent medical în cadrul unui spital.

Suspectei i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

La data de 07 februarie 2023, suspecta urmează să fie prezentată Tribunalului Timiș cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin din partea Direcției Generale Anticorupție.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.

UPDATE: Consilul Județean Arad face următoarele precizări:

”Având în vedere informațiile apărute în spațiul public referitoare la reținerea, de către DNA, pentru trafic de influență, a unei foste angajate a Primăriei municipiului Arad, Consiliul Județean Arad face următoarele precizări:

 Nu a existat nicio solicitare a procurorilor privind persoane sau documente, nu au fost persoane invitate la audieri, pentru simplul motiv că nu există o implicare a Consiliului Județean în acest caz.

În relația cu persoane neavizate, oricine poate pretinde că are capacitate de influență, dar asta nu înseamnă că așa și este. Consiliul Județean Arad nu organizează concursurile de angajare din unitățile din subordine, nu delegă funcționari în comisiile de concurs.

Suspecta reținută de DNA nu a fost angajată a Consiliului Județean Arad și nu este în relații de serviciu sau de colaborare cu Consiliul Județean Arad. Nu are niciun fel de influență asupra conducerii Consiliului Județean sau a aparatului executiv al CJ Arad”, transmit reprezentanții CJ Arad.

Recomandările redacției