Accidentul feroviar de la Roșiori de luni dimineață, în care a fost implicat trenul de călători Arad-București, scoate la iveală aspecte grave, cu conotații penale, la nivelul conducerii CFR Călători. Mecanicii de locomotivă sunt forțați de șefii lor să încalce legea și să circule cu locomotive defecte. În plus, condițiile din dormitorul de la Craiova sunt pur și simplu inumane, scrie cfir.ro.

Deraierea marfarului DB Cargo s-a produs după ce acesta a fost tamponat de locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători, așa cum a dezvăluit în premieră Club Feroviar. Conducerea operatorului feroviar de stat a mințit, spunând că deraierea nu a avut nicio legătură cu IR 1822, minciună demontată ulterior de directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, și apoi de către responsabilii CNCF CFR SA.

Mecanicul ar putea fi scos țap ispășitor pentru accidentul feroviar de la Roșiori

În urma producerii acestui accident au ieșit la iveală nereguli extrem de grave în cadrul SNTFC CFR Călători, sub conducerea directorului general Traian Preoteasa. Autoturismele transportate de marfarul DB Cargo România erau asigurate, așa cum a precizat Ford Craiova. În atare situație, Ford își va recupera banii de la societatea de asigurări, iar aceasta din urmă se va îndrepta împotriva CFR Călători. Ei bine, există riscul ca singurul vinovat găsit de conducerea operatorului feroviar de stat să fie mecanicul trenului IR 1822 și el să fie scos țap ispășitor, punându-l eventual și la plată.

Și suma nu ar fi deloc de neglijat. Alături de costul celor peste zece mașini avariate, și CNCF CFR SA va cere SNTFC CFR Călători pagubele produse de deraiere.

Nu mecanicul este vinovatul principal, ci șefii CFR Călători

Ei bine, nu mecanicul este vinovatul principal, ci șefii SNTFC CFR Călători, care nu doar că închid ochii, ci chiar încurajează nerespectarea legii, conform celor de la cfir.ro.

O spune răspicat Dumitru Anchidin, fost director regional la CFR Călători și CFR Marfă: ”În prezent, CFR Călători are cel mai incompetent și dezastruos management din istoria căilor ferate române. La acest moment, trenurile CFR Călători sunt un real pericol pentru siguranța pasagerilor, din cauza personalului de locomotivă epuizat și a mentenanței extrem de proaste a materialului rulant care se află în serviciu cu reparația expirată, la care prelungirea RP se face din pix. Lipsa personalului de locomotivă și lipsa preocupării actualului manager au dus în prezent la acumularea unui număr uriaș de ore suplimentare la funcția de mecanic (nicidecum o reducere a fondului de salarii, cum justifică Preoteasa, care, dimpotrivă a dus la creșterea fondului de salarii prin plata la dublu a orelor suplimentare), iar astăzi se dovedește că acest personal este epuizat fizic și psihic. CFR Călători trebuia să își mențină anul trecut mecanicii pensionabili în serviciu până la calificarea altui personal de locomotivă, nu să îi arunce afară pe aceștia”.

Club Feroviar a relatat la vremea respectivă cum Traian Preoteasa a dat dispoziție ca toți mecanicii care îndeplinesc condițiile să fie scoși la pensie.

Locomotivele operatorului de stat circulă cu instalațiile de siguranță nefuncționale

Dumitru Anchidin mai semnalează faptul (extrem de grav, în opinia noastră, dacă se confirmă) că în mod frecvent locomotivele CFR Călători circulă cu instalațiile de siguranță (PZB/Indusi, DSV), nefuncționale, din cauza neasigurării mentenanței preventive. El precizează că astfel se încalcă grav legislația feroviară (Instrucția 201, art. 40) și că situația semnalată poate fi verificată prin consultarea carnetelor de bord ale locomotivelor din parcul activ al operatorului feroviar de stat.

”Mecanicii de locomotivă sunt forțați să încalce legea, folosindu-se împotriva lor diverse forme de presiune, cum ar fi de exemplu trecerea de la drum la manevră în stație sau depou, unde pierderea salarială este semnificativă”, mai spune Dumitru Anchidin. Fostul director precizează că în mod cert locomotiva CFR Călători implicată în accidentul feroviar de la Roșiori a avut, din fericire, instalația de siguranță Indusi în funcțiune, pentru că altfel rezultatele dezastrului ar fi fost de proporții asemănătoare cu cele din Grecia.

Condiții inumane în dormitorul mecanicilor de la Craiova

Și tot în context, trebuie să semnalăm și filmarea realizată de un mecanic de locomotivă și transmisă către Club Feroviar în care se văd condițiile inumane din dormitorul de la Craiova.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=Vnc96bPhTeQ&t=8s

Autorul filmării spune că atât el, cât și colegii lui au semnalat în repetate rânduri situația pe cale ierarhică, însă nu s-a rezolvat nimic. După ce au dormit în asemenea condiții, nu este de mirare că mecanicii de locomotivă pleacă la drum gata obosiți, după orele de ”odihnă”.

sursa: cfir.ro

Recomandările redacției