Pe 15 ianuarie 2024, operatorul feroviar de stat a semnat cu Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca contractul cu titlul ”Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achiziție servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat”. Valoarea serviciilor de modernizare a 10 vagoane se ridică la 9,95 milioane de euro fără TVA, la care se adaugă costul mentenanței, de 6.011.775 de euro fără TVA. Primul vagon 61 53 8976 005-4 a intrat în uzina reparatoare la data de 9 ianuarie 2024.

Deci în cel mai fericit caz, până în vara anului viitor, când expiră termenul din PNRR, CFR Călători va avea 10 astfel de vagoane. Insuficiente pentru numărul de trenuri Intercity din proiectul Mersului Trenurilor 2025-2026, care va intra în vigoare pe 14 decembrie.

Primul vagon a început să circule săptămâna trecută.

Vagonul bar-bistro modernizat ar fi mult mai profitabil pentru CFR Călători dacă ar fi inclus într-un tren internațional, decât în trenul Brașov-Constanța, mai ales acum, în extrasezon.

Unul dintre acestea ar fi IR 346/347 Dacia, București Nord-Wien Hauptbahnhof. Atunci când în compunerea acestui tren era un vagon restaurant (până la Arad), el era plin de clienți. Acum trei ani, restaurantul a fost scos și înlocuit cu un vagon de tip BR. Între timp a fost eliminat și acesta, din cauza unor probleme tehnice.
sursa: clubferoviar

Lasă un răspuns

Recomandările redacției