aeroport wizz

O perioadă cu ghinion pentru aerogara arădeană şi aşa, de abia menţinută în stare de funcţionare. Aeroportul Arad pierde şi singurul operator de curse de pasageri regulate pe care l-a avut. Asta se întâmplă tocmai înainte de demararea investiţiilor în modernizarea aerogării. Wizz Air s-a hotărât să încheie orice activitate de pe Arad, ultimul zbor fiind anunţat, potrivit conducerii Aeroportului Arad, pe data de 17 aprilie. Conducerea aerogării arădene se recunoaşte surprinsă de decizia celor de la Wizz Air şi consideră că vinovat este Ministerul Transporturilor.

Wizz Air era singura companie aeriană care a efectuat transport de pasageri de pe Aeroportul din Arad. Astfel, de după jumătatea acestei luni, de la Arad nu se va mai putea zbura spre Milano, cum se întâmpla de câţiva ani. Şeful Aeroportului Arad, Dan Bălăcel spune că nu s-a aşteptat la această hotărâre din partea operatorului, cu atât mai mult cu cât, aerogara va fi modernizată. Explicaţia conducerii aerogării nu se referă la la eficienţă, ci la faptul că, Aradul nu a fost cuprins în masterplanul de transporturi întocmit de Ministerul Transporturilor şi prezentat Uniunii Europene. „Am fost surprinşi şi noi de decizia pe care au luat-o cei de la Wizz Air. Au hotărât să nu mai opereze de la Arad deşi le-am explicat chiar de curând că aerogara va fi modernizată şi pusă la punct. Trebuie să menţionez că nu au existat incidente, ori premise de incidente în decursul colaborării noastre. Am făcut chiar şi calculi pentru a vedea dacă a fost vorba de profitabilitate. Şi nu credem asta. Pentru că media a fost una bună, din calculele noastre de 145,4 de pasageri pe zbor. Aeroportul nu face parte din masterplanul de transporturi întocmit de Ministerul Transporturilor şi prezentat Uniunii Europene – aceasta este adevărata problemă“, a susţinut Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.

În scurt timp, spre finalul acestei luni vor începe lucrările de modernizare și recompartimentare a aerogării arădene. Clădirea în care se găsesc acum terminalele de plecări şi sosiri va deveni numai terminal de sosiri. O mare parte din Terminalul Cargo va fi recompartimentat şi transformat în terminal de plecări.

Cât priveşte perspectivele de dezvoltare a activităţii aeroportului, acestea stau sub semne mari de întrebare, pentru viitorul apropiat. Abia de anul viitor, când planurile de investiţii vor fi concretizate se va mai putea discuta de o eficientizare a activităţii. „Desigur, purtăm negocieri cu alţi operatori, mai ales în ideea în care, Aeroportul Arad va fi pus la punct cu infrastructura. Dar nu este cazul să prezint mai multe detalii decât atunci când lucrurile vor fi concrete. În situaţia actuală, una nefericită, chiar nu aş putea să fac asta“,a conchis Dan Bălăcel.

  • Cetatean spune:

    De multi ani de zile, numrile in conducerea Aeroportului Arad nu au fost facute decat pe principii clientelare. In Vest, un astfel de management, dovedit de nenumarate ori mai rau ca ineficient, ar fi zburat demult. Evident, nici macar diletanti. Cum s-a crezut ca, fara a avea legaturi cu alte aeroporuri din tara sau din zona, care sa asigure un aflux constant de pasageri, se poate mentine in viata un aeroport cu o singura cursa (1!) saptamanala, care sa ruleze pasageri care sa vina exclusiv la Arad ? Ne place sau nu, orasul „s-a hipertrofiat” dupa ’89, spre deosebire de Timisoara, Cluj, Sibiu, Oradea etc. Faceti o comparatie cu evolutia populatiei, a salariului mediu etc. cu orasele respective. Deci, eficientizarea aeropotului trebuie cautata pe cu totul alte cai.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției