autostradaPrima trecere de frontieră pe autostradă din istoria României, Punctul de Trecere Frontieră Nădlac II – Csanadpa­lota, se va inaugura sâmbătă, la Nădlac, în prezenţa premierilor României şi Ungariei – Victor Viorel Ponta şi Viktor Orban. Modernul punct de trecere a frontierei de pe Autostrada A1 va avea 20 de benzi (câte zece pe fiecare sens), supraveghere video şi multe alte dotări.
Guvernul a aprobat miercuri, printr-o hotărâre, deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria), pentru traficul internațional de persoane și mărfuri. Conform acestei hotărâri, prin Punctul de Trecere al Frontierei Nădlac II – Csanadpalota este interzis transportul de mărfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar și veterinar, transportul de mărfuri periculoase și tranzitul vehiculelor lente.
O altă hotărâre adoptată de executiv stabilește suplimentarea cu 280.000 de lei a bugetului MAI pentru Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, în vederea achiziționării de echipamente necesare pentru completarea dotărilor şi punerea acestuia în funcţiune. Banii vor fi disponibilizaţi din Fondul de rezervă aflat la dispoziția Guvernului şi prevăzut în bugetul de stat pe anul 2015.
În prezent, între Guvernul României și Guvernul Republicii Ungare este în vigoare acordul semnat la Bucureşti pe 21 decembrie 2006 pentru aplicarea Convenției dintre România și Republica Ungară privind controlul traficului rutier și feroviar, convenţie semnată la București la 27 aprilie 2004.
Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de actuala Vamă Nădlac de pe DN 7 (cea mai mare trecere rutieră de frontieră de la graniţa cu Ungaria).
Suprafaţa punctului Nădlac II este de 22 de hectare şi este complet suprave­gheată video.
De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită.
Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar şi veterinar şi transportul de mărfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare.
Pentru traficul greu vor exista patru cântare, câte două pe fiecare sens de circulaţie.
După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita punctul de trecere a frontierei Nădlac I de pe DN7.
Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru camioane.

Recomandările redacției